TOTS ELS PAPERS DE L’AUCA
És una activitat adreçada preferentment a l’etapa de cicle superior de Primària, i també a la de primer cicle de Secundària.
Objectius de cara als professors:
. Oferir-los recursos de dramatització i de teatre per complementar i enriquir la seva pràctica docent, sobretot pel que fa a l’àrea d’aprenentatges i ús oral de la llengua.
. Mostrar-los un nou àmbit de possibilitats pedagògiques, que puguin incorporar a la seva feina diària amb els alumnes, de cara a cursos vinents.
Objectius de cara als alumnes:
. Millorar l’eficiència i la comprensió lectores.
. Desenvolupar i millorar l’expressió oral de l’alumne i la seva capacitat de comunicació.
. Fer conèixer i practicar diferents usos i registres de la llengua.
. Reforçar la seva autoestima.
. Adquirir una bona dicció.
El teatre, eina pedagògica de primer ordre
. Afavoreix i millora l’expressió oral.
. Eixampla els coneixements lingüístics, i també aquells no estrictament lingüístics.
. Reforça la concentració i la capacitat de memorització.
. Amplia el bagatge cultural de l’alumne.
. Contribueix a l’expansió afectiva de l’alumne, i també a la seva integració.
Estructura i metodologia de l’activitat
. Sessions inicials de formació amb els mestres: continguts de l’activitat / recursos de dramatització per fer servir a l’aula / elements d’anàlisi d’un text teatral / la posada en escena d’una obra de teatre / tècniques per treballar la dicció teatral / repertori d’obres de teatre infantil.
. Sessió setmanal amb cada grup-classe, a càrrec de l’assessor i del mestre corresponent, al llarg de tot el curs, des d’octubre fins a juny.
. Representació pública final de l’obra que s’ha estat treballant durant tot el curs.
LES OBRES PROPOSADES ES PODEN REPRESENTAR AMB TOT UN GRUP-CLASSE ON CADA ALUMNE HI TÉ PAPER PARLAT,
Aspectes organitzatius bàsics
. És convenient poder disposar d’un espai adequat dins del centre, fora de l’aula habitual, per poder portar a terme l’activitat.
. Col·laboració dels departaments de Plàstica i de Música de l’escola.
. L’elaboració dels decorats i del vestuari –aquest darrer amb la col·laboració dels pares- és a càrrec de l’escola.
. Cal que cada alumne tingui el seu exemplar de l’obra de teatre que es treballa.
La posada en escena d’un text teatral, eix central de l’activitat. Treball de lectura comprensiva i expressiva. Treball de dramatúrgia
Lectura atenta de l’obra de teatre
Procediments per a la comprensió: literal / interpretativa /
profunda
Lectura expressiva de l’obra
Procediments per a l’assignació de personatges. Nivells de dificultat en la caracterització dels personatges. Estructura de l’obra.
Inici d’assaigs. Pautes d’interpretació i de dicció teatrals.
Pautes d’escenificació del text teatral. Caracterització del personatge.
Assaigs parcials. Treball de comprensió i d’expressió que es van produint de manera alternada i complementària. Predomini del treball d’expressió, a mesura que avança el curs.
Assaig general. Representació de l’obra.
Benvolgut
Ens podriem trucar per saber una mica més del teu projecte i preus dels teus tallers de teatre a l’escola?
Gràcies
Sara