QUI SOM I QUÈ FEM

TOTS ELS PAPERS DE L’AUCA

 

És una activitat adreçada preferentment a l’etapa de cicle superior de Primària, i també a la de primer cicle de Secundària.

 

Objectius de cara als professors:

. Oferir-los recursos de dramatització i de teatre per complementar i enriquir la seva pràctica docent, sobretot pel que fa a l’àrea d’aprenentatges i ús oral de la llengua.

. Mostrar-los un nou àmbit de possibilitats pedagògiques, que puguin incorporar a la seva feina diària amb els alumnes, de cara a cursos vinents.

 

Objectius de cara als alumnes:

. Millorar l’eficiència i la comprensió lectores.

. Desenvolupar i millorar l’expressió oral de l’alumne i la seva capacitat de comunicació.

. Fer conèixer i practicar diferents usos i registres de la llengua.

. Reforçar la seva autoestima.

. Adquirir una bona dicció.

 

El teatre, eina pedagògica de primer ordre

. Afavoreix i millora l’expressió oral.

. Eixampla els coneixements lingüístics, i també aquells no estrictament lingüístics.

. Reforça la concentració i la capacitat de memorització.

. Amplia el bagatge cultural de l’alumne.

. Contribueix a l’expansió afectiva de l’alumne, i també a la seva integració.

 

Estructura i metodologia de l’activitat

. Sessions inicials de formació amb els mestres: continguts de l’activitat / recursos de dramatització per fer servir a l’aula / elements d’anàlisi d’un text teatral / la posada en escena d’una obra de teatre / tècniques per treballar la dicció teatral / repertori d’obres de teatre infantil.

. Sessió setmanal amb cada grup-classe, a càrrec de l’assessor i del mestre corresponent, al llarg de tot el curs, des d’octubre fins a juny.

. Representació pública final de l’obra que s’ha estat treballant durant tot el curs.

 LES OBRES PROPOSADES ES PODEN REPRESENTAR AMB TOT UN GRUP-CLASSE ON CADA ALUMNE HI TÉ PAPER PARLAT,

 

Aspectes organitzatius bàsics

. És convenient poder disposar d’un espai adequat dins del centre, fora de l’aula habitual, per poder portar a terme l’activitat.

. Col·laboració dels departaments de Plàstica i de Música de l’escola.

. L’elaboració dels decorats i del vestuari –aquest darrer amb la col·laboració dels pares- és a càrrec de l’escola.

. Cal que cada alumne tingui el seu exemplar de l’obra de teatre que es treballa.

 

La posada en escena d’un text teatral, eix central de l’activitat. Treball de lectura comprensiva i expressiva. Treball de dramatúrgia

Lectura atenta de l’obra de teatre

Procediments per a la comprensió: literal / interpretativa /

profunda

Lectura expressiva de l’obra

Procediments per a l’assignació de personatges. Nivells de dificultat en la caracterització dels personatges. Estructura de l’obra.

Inici d’assaigs. Pautes d’interpretació i de dicció teatrals.

Pautes d’escenificació del text teatral. Caracterització del personatge.

Assaigs parcials. Treball de comprensió i d’expressió que es van produint de manera alternada i complementària. Predomini del treball d’expressió, a mesura que avança el curs.

Assaig general. Representació de l’obra.

 

One thought on “QUI SOM I QUÈ FEM

  1. Sara

    Benvolgut
    Ens podriem trucar per saber una mica més del teu projecte i preus dels teus tallers de teatre a l’escola?
    Gràcies
    Sara

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *