Alguns llocs de vídeos

Aquí teniu alguns llocs per veure vídeos educatius. La gran majoria són en anglès. Poden ser un bon recurs per aprendre aquest idioma al mateix temps que s’aprèn una altra matèria.

Brigthstorm: milers (sí milers!) de vídeos de Matemàtiques (àlgebra, geometria, trigonometria, càlcul…) i Ciències (biologia, química i física). En anglès.

brigthstorm

Math TV: vídeos de conceptes matemàtics. En anglès, alguns en castellà.

mathtv

SchoolTube: lloc on alumnat i professorat poden compartir vídeos. Conté una secció de recursos per el professorat.

schooltube

TeacherTube: cercador de vídeos, imatges, documents i àudios.

teachertube

YouTube EDU: el canal educatiu de Youtube.

youtubeedu

Vist a Wwwath’s new
Publicat dins de Batxillerat, Ciències, General, imatges, matemàtiques, recursos, Secundària, vídeos | Deixa un comentari

El Vaticà virtual en 3D

Dels recursos que podem trobar al web del Vaticà tenim una espectacular visita virtual a la capella sixtina en 3D

capella-sixtina

I també visites virtuals a les Basíliques Papals de Sant Pere i Sant Joan del Laterà

Vist a Wwwhat’s news
Publicat dins de Batxillerat, imatges, recursos, Secundària, Socials | Deixa un comentari

Manifest per una Xarxa Neutral

Els ciutadans i les empreses usuàries d’Internet adherides a aquest text MANIFESTEM:

  1. Que Internet és una Xarxa Neutral per el seu disseny, des de la seva creació fins a la seva actual implementació, en què la informació flueix de manera lliure, sense cap discriminació en funció d’origen, destinació, protocol o contingut.
  2. Que les empreses, emprenedors i usuaris d’Internet han pogut crear serveis i productes en aquesta Xarxa Neutral sense necessitat d’autoritzacions ni acords previs, donant lloc a una barrera d’entrada pràcticament inexistent que ha permès l’explosió creativa, d’innovació i de serveis que defineix l’estat de la xarxa actual.
  3. Que tots els usuaris, emprenedors i empreses d’Internet han pogut definir i oferir els seus serveis en condicions d’igualtat portant el concepte de la lliure competència fins a extrems mai abans coneguts.
  4. Que Internet és el vehicle de lliure expressió, lliure informació i desenvolupament social més important amb què compten ciutadans i empreses. La seva naturalesa no ha de ser posada en risc sota cap concepte.
  5. Que per possibilitar aquesta Xarxa Neutral les operadores han de transportar paquets de dades de manera neutral sense erigir-se en “duaners” del trànsit i sense afavorir o perjudicar uns continguts per sobre d’altres.
  6. Que la gestió del trànsit en situacions puntuals i excepcionals de saturació de les xarxes ha de escometre de forma transparent, d’acord amb criteris homogenis d’interès públic i no discriminatoris ni comercials.
  7. Que aquesta restricció excepcional del trànsit per part de les operadores no es pot convertir en una alternativa sostinguda a la inversió en xarxes.
  8. Que aquesta Xarxa Neutral es veu amenaçada per operadores interessades a arribar a acords comercials pels quals es privilegiï o degradi el contingut segons la seva relació comercial amb l’operadora.
  9. Que alguns operadors del mercat volen “redefinir” la Xarxa Neutral per manejar d’acord amb els seus interessos, i aquesta pretensió ha de ser evitada, la definició de les regles fonamentals del funcionament d’Internet s’ha de basar en l’interès dels qui la fan servir, no dels que la proveeixen.
  10. Que la resposta davant d’aquesta amenaça per a la xarxa no pot ser la inacció: no fer res equival a permetre que interessos privats puguin de facto dur a terme pràctiques que afecten les llibertats fonamentals dels ciutadans i la capacitat de les empreses per competir en igualtat de condicions.
  11. Que cal i urgent instar el Govern a protegir de manera clara i inequívoca la Xarxa Neutral, a fi de protegir el valor d’Internet de cara al desenvolupament d’una economia més productiva, moderna, eficient i lliure d’ingerències i intromissions indegudes. Per això cal que qualsevol moció que s’aprovi vinculi de manera indissoluble la definició de Xarxa Neutral en el contingut de la futura llei que es promou, i no condicioni la seva aplicació a qüestions que poc tenen a veure amb aquesta.

La Xarxa Neutral és un concepte clar i definit en l’àmbit acadèmic, on no suscita debat: els ciutadans i les empreses tenen dret que el tràfic de dades rebut o generat no sigui manipulat, tergiversat, impedit, desviat, prioritzat o retardat en funció del tipus de contingut, del protocol o aplicació utilitzat, de l’origen o destinació de la comunicació ni de qualsevol altra consideració aliena a la de la seva pròpia voluntat. Aquest trànsit es tractarà com una comunicació privada i exclusivament sota mandat judicial pot ser espiat, traçat, arxivat o analitzat en el seu contingut, com a correspondència privada que és en realitat.
Europa, i Espanya en particular, es troben enmig d’una crisi econòmica tan important que obligarà al canvi radical del seu model productiu, ia un millor aprofitament de la creativitat dels seus ciutadans. La Xarxa Neutral és crucial a l’hora de preservar un ecosistema que afavoreixi la competència i innovació per a la creació dels innombrables productes i serveis que queden per inventar i descobrir. La capacitat de treballar en xarxa, de manera colaborativa, i en mercats connectats, afectarà a tots els sectors i totes les empreses del nostre país, el que converteix a Internet en un factor clau actual i futur en el nostre desenvolupament econòmic i social i determinar, gran mesura el nivell de competitivitat del país. D’aquí la nostra profunda preocupació per la preservació de la Xarxa Neutral. Per això instem amb urgència al Govern espanyol a ser proactiu en el context europeu i a legislar de manera clara i inequívoca en aquest sentit.

Vist a el blog de Enrique Dans
Publicat dins de General, web 2.0 | 1 comentari

Eculator, una calculadora per a Física i Matemàtiques

Eculator és un recurs bastant complet per resoldre problemes de matemàtiques o física.
Aquesta eina en línia té un conjunt de mòduls per resoldre cada tipus de problema. Cada mòdul conté la fórmula que s’ha d’aplicar i una explicació amb algun tipus de material visual (fotografies, diagrames …) perquè la entenguem millor.

eculator

Una vegada entenguem què és el que representa aquesta fórmula, tindrem ocasió d’utilitzar la seva calculadora per aplicar-la i mostrar el seu resultat numèric o gràfic.
Disposem a més de un convertidor d’unitats.

Vist a Wwwhat’s new
Publicat dins de Batxillerat, Ciències, matemàtiques, recursos, Secundària, TIC | Deixa un comentari

La tecnologia invisible

Comparteixo amb vosaltres aquesta presentació d’Ana Laura Rossaro (Cordoba, Argentina) sobre el concepte d’Educació 2.0. Ens parla de: canvis en relació amb el saber, noves formes d’aprendre i ensenyar, canvis en la relació pedagògica, canvis institucionals… També d’alguns temes de debat: Internet ens fa més ximples?, tecnologia o mètode… Una gran col·lecció de conceptes educatius.

[slideshare id=5748285&doc=pptcordoba2010compatibilidad-101111201902-phpapp02]

El que m’ha cridat més l’atenció és el concepte de tecnologia invisible.

“El desitjable és que no parlem de màquines, ni tecnologies, sinó que discutim sobre concepcions educatives.

“Mirem als professors i estudiants, i deixem que els objectes de facin invisibles”

I per acabar una cita per emmarcar:

“Els ordinadors, per si sols, no creen ni propaguen coneixement, però sense ells avui en dia és impossible plantejar-se una educació capaç de preparar els nens i joves per viure en un món contemporani i entendre’l.”

Vist a Educación tecnologica
Publicat dins de Batxillerat, Educat1x1, General, recursos, Secundària, TIC | Deixa un comentari

Creació de grups al Moodle

Un dels avantatges de les TAC és que es la seva capacitat per atendre la diversitat a l’aula. I una de les eines que ens permet fer això és el Moodle a través de la seva capacitat per crear grups diferents que poden fer activitats diferents. En aquesta presentació ens expliquen com fer-ho.

[slideshare id=3258981&doc=moodlegruposagrupamientost-100223121943-phpapp01]
Gràcies a Núria Galzeran que ens ho ha “tuitejat”
Publicat dins de Moodle, programari lliure, recursos | Deixa un comentari

Guia Moodle per al professorat

En el seminari de l’Educat 1×1 que organitza el CRP de Badalona he conegut l’existència d’aquesta guia Moodle per al professorat. Ha estat traduïda i adaptada per Enric Blasco del  Centre de Recursos per l’Aprenentatge i la Investigació de la Universitat de Barcelona

guia_moodle_mini

Molt útil per triar l’eina adequada per a cada feina. I en només una pàgina!

  • Saps quina eina vols fer servir? Segueix la seva fila per veure els seus punts forts i debilitats.
  • Saps què vols aconseguir? Tria la columna i segueix-la fins a l’eina que t’ajudarà a fer-ho.
Publicat dins de Moodle, programari lliure, recursos | Deixa un comentari

Jordi Adell parla del Educat1x1.

Jordi Adell va participar en una taula rodona en el ITWorldEdu 2010 per parlar del Educat1x1. En aquesta presentació exposa la seva idea principal: La innovació tecnològica no implica automàticament innovació didàctica”. Sembla que aquí em començat la casa per la teulada. A veure si ho redrecem entre tots. Per això també ens dona les seves receptes. Imprescindible!

j_adell_1x1

Publicat dins de Educat1x1, recursos | Deixa un comentari

La revolució digital és ara i aquí.

Un altre vídeo del gran comunicador Jordi Adell. Ens explica que estem en una revolució, la revolució digital, causada en bona part per la convergència digital. Exposa els canvis que provoca en l’economia i el sistema productiu, en les formes d’organització social i en el que crec que és el més important, la cultura de la participació.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/dtR0mo4z-Gk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Molt il·lustratiu del món en que es mouen els nostres alumnes i davant del qual el sistema educatiu he de reaccionar. La revolució digital és ara i aquí, que hem de fer doncs?
La seva resposta: la competència digital.

Vist a ConoCity: una ciudad de conocimiento
Publicat dins de General, TIC, vídeos | Deixa un comentari

Els joves i les xarxes socials

Seguim amb els recursos per protegir als joves a les xarxes socials. Millor dit, per protegir als joves d’ells mateixos. El primer és una publicació del Ministerio de Educación d’Argentina.

redes sociales argentina

L’altre és la campanya de aquí no pasas de Save the Children.
Com a mostra tenim el vídeo Si no lo haces en tu vida normal, ¿por qué lo haces en internet?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/pWSrdaKYwtw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquest web és realment pràctic perquè explica d’una manera molt clara com configurar la privacitat a Facebook, twitter, tuenti, flickr, myspace, foursquare i Habbo.
El que deia, hem d’ensenyar als nostres joves a protegir-se d’ells mateixos.

Perquè costa tant fer-los entendre els perills als que s’exposen?

Vist a bloctecnia i Educación Tecnológica
Publicat dins de Batxillerat, General, Internet segura, recursos, Secundària, web 2.0 | Deixa un comentari