Slideshare

Slideshare es un espai gratuït on els usuaris poden enviar presentacions de Powerpoint, OpenOffice i PDF’s que seran emmagatzemats en format Flash per ser visualitzades online. Es una opció interessant per compartir presentacions. Admet arxius fins 20 Mb, sense transicions entre diapositives.

Una opció interessant de Slideshare es que crea un codi html que podem col·locar en una pàgina web o en un bloc. Això obre moltes possibilitats al professorat que vulgui publicar en la web les seves presentacions de classe.

A la presentació següent teniu les instruccions per compartir presentacions i col·loca-les en un bloc (s’explica el cas concret del blogger de google) . A més aquesta mateixa presentació us pot servir d’exemple.

(Actualització: si teniu el bloc a XTECBlocs o un altra sistema basat en WordPress vegeu l’article del 25 de juny de 2008)

[slideshare id=24681&doc=compartir-amb-slideshare-20106&w=425]

Aquest article ha estat publicat en blog, Publicació, recursos, TIC, web 2.0. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Slideshare

1. Montse Arnau diu:

Felicitats i sobretot gràcies pel teu bloc!
    He fet servir Slideshare per publicar un Power Point que hem fet amb els alumnes al bloc de l’aula d’acollida, però el so no funciona. Saps com puc fer-ho? Cada diapositiva porta una explicació .mp3.
    Gràcies!

2. Josep Maria Soler diu:

Hola Montse!
    Gràcies pel teu comentari. No he treballat gaire el so amb el PowerPoint, però he pensat que podries provar dues coses:
    – Pots transformar la presentació de PowerPoint a Flash amb el OpenOffice (no sé si conservarà el so.
    – Pots intentar pasar el PowerPoint a vídeo i penjar-lo al YouTube. Per fer la conversió mira a: http://www.softonic.com/s/convertir-ppt
    Si aconsegueixes alguna cosa digues.m’ho

3. Retroenllaç: Blocs, Tics, Webs i Pissarres Digitals » Inserir un powerpoint

4. mtrujil3 diu:

Hola Josep Maria!

Vull inserir els powerpoints fets pel meus alumnes al bloc.
    He seguit les explicacions que fas al tutorial, però no sóc capaç de fer l’últim pas: “edición de html”. Em pots ajudar? Gràcies,

5. Josep Maria Soler diu:

Hola mtrujil3!
    Gràcies per visitar el bloc
    Aquesta entrada és una mica antiga i només val per el blogger. Per als blocs de XTEC l’últim pas d’inserció del codi va diferent. Potser hauria de fer una entrada nova…