BiblioAula

1. BiblioAula: estona de lectura silenciosa, on els alumnes poden escollir lliurement el llibre que volen llegir, i compartir-lo amb els companys.

1.1. TALLER DE LECTURA

BiblioAula

Una de les activitats que més beneficis pot aportar a l’ésser humà és la lectura. Llegir ens obre la ment a nous coneixements, a nous móns.

Podem llegir perquè necessitem desxifrar què ens estan dient, com quan llegim un problema de matemàtiques. O podem llegir per aprendre, per ampliar els nostres coneixements. O bé podem, simplement, deixar-nos portar pel plaer de llegir pel gust de llegir.

Durant aquest curs podràs escollir quins llibres vols llegir, i a més a més podràs compartir amb els teus companys/es les lectures que més t’han agradat i recomana’ls-hi.

Pots veure quins llibres tens al teu abast a la BiblioTerra accedint al catàleg, i també pots saber-ne l’argument.

Si entres a la plana de consultes de la BiblioTerra, pots veure el resum de cada llibre a la fitxa corresponent.

> CATÀLEG DE LA BIBLIOTERRA BA_cataleg

T’apareixerà una plana de consulta dels exemplars catalogats a la Biblioterra. Pots fer la consulta per autor (recomanable), títol (recomanable), editorial (gens recomanable, d’una mateixa editorial n’hi ha moltíssims) o matèria (gens recomanable, ja que la majoria no estan catalogats per matèria).

No omplis tots els camps, amb una paraula clau és suficient, si li dones massa informació no troba res!

Caldrà que omplis una fitxa al teu diari de lectura amb la informació següent:

• La citació bibliogràfica
  • Un breu resum (NO TE’L COPIIS DE LA CONTRACOBERTA!)
  • Opinió personal argumentada o resposta a alguna qüestió de lectura comprensiva
  • Valoració personal (nota que li poses al llibre de l’1 al 10, si el recomanaries i a quina persona de la classe li recomanaries)

Fixa’t en aquest dibuix per trobar tota la informació que necessites per a fer correctament la citació bibliogràfica.

BA_grafic Il·lustració de Mª Jesús Illescas (2003)

El teu professor/a et deixarà escollir un llibre, que podràs endur-te a casa i llegir durant un mes. Quan el tornis hauràs d’omplir al teu diari de lectura la fitxa corresponent.

–> Tens una setmana per canviar el llibre si no t’agrada, i ho hauràs de fer a la BiblioTerra, a l’hora del Bibliopati. A partir de la setmana el préstec serà efectiu i no el podràs canviar.