Segona entrada de la segona fase de Consumopolis 12

En la segona entrada del blog de la segona fase de Consumópolis cal reflexionar sobre “Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC): en fem un ús responsable?”

En aquesta entrada es pretén que analitzem la incidència de les noves tecnologies en la nostra vida diària i en la nostra manera de relacionar-nos amb els altres i amb el nostre entorn, reflexionant sobre alguna de les qüestions següents:

  • Quants dispositius electrònics tenim a les nostres llars? Els utilitzem tots? Per a què els fem servir?
    • Els telèfons mòbils                          Enllaç web
    • Telèfons mòbils                               Enllaç web
    • Dispositius i pantalles                     Enllaç web
    • Lector MP3                                     Enllaç web
    • Xarxes Socials                               Enllaç web
    • Normes bàsiques de seguretat      Enllaç web
  • Durant quant temps nosaltres o algun membre de la nostra família estem connectats a algun tipus de dispositiu electrònic (telèfon mòbil, tauleta, ordinador…). En quin moment del dia els utilitzem?
    • Consells per a ser respectuosos amb el medi ambient   Enllaç web
  • Quines altres coses podríem fer si no estiguéssim utilitzant aquest dispositiu mòbil?
    • Oci i temps lliure segons Consumópolis           Enllaç web
    • Oci a casa segons Consumópolis                    Enllaç web  
    • Oci fora de casa segons Consumópolis           Enllaç web
    • L’espai Jove d’Alella                                           Enllaç web
  • Quines conseqüències pot tenir passar massa temps connectat a la xarxa?
    • Amb tots els sentits. La vista.                                                            Enllaç web
    • Tauletes, mòbils, portàtils… quin efecte tenen en la salut del nens? Enllaç web

Us recomano:

  1. Fer una pluja d’idees sobre que voleu explicar.
  2. Intentar relacionar la vostra reflexió amb la vostra vida quotidiana i/o enumerar consells per fer un ús responsable de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
  3. Compartir la reflexió a la carpeta compartida amb el professor.
  4. Elaborar una presentació, un collage, un vídeo,… amb les aplicacions del núvol o apps que utilitzem a classe o altres que conegueu vosaltres…
  5. Compartir el vostre treball a la carpeta compartida amb el professor.

Recordeu:

  • Utilitzar diccionaris en línia i el corrector de softcatalà
  • Cercar imatges i sons sense copyright amb el cercador de Creative Commons, si és necessari… Encara que us recomano que feu vosaltres les fotografies i/o els vídeos amb els vostres mòbils.

Preparem la prova escrita dels materials i les seves propietats!

La setmana vinent realitzarem una prova escrita on haureu de repassar els següents apartats de la unitat 5 del llibre  Els materials i les seves propietats:

  1. Classificació dels materials
  2. Propietats dels materials
  3. Propietats tecnològiques
  4. Propietats físiques
  5. Propietats físiques i químiques
  6. Resistència mecànica: esforços

Penseu, que cal entregar un dossier amb portada i índex. A la portada heu de seguir les següents indicacions.

L’etiquetatge dels aliments!

Les etiquetes ens indiquen aspectes importants de com s’han fet i s’han embalat els aliments.

Investiga, en parelles, com estan etiquetats els aliments i quina informació ens donen les següents etiquetes:

  • Agricultura ecològica
  • Producció integrada
  • Aliments sense gluten
  • Etiquetatge FSC
  • Etiquetatge dels ous
  • Comerç just

Enriqueix la informació escrita amb panells de pinterest on facis pin de 3 o 4 fotografies on apareguin aliments etiquetats amb les 6 etiquetes anteriors. Si vols veure que és pinterest et recomanem el següent vídeo.

Comparteix el teu treball en entrades del teu bloc o mitjançant un Google Sites.

Una errada, una oportunitat per aprendre amb les murals dels materials!

Fa uns dies us vaig demanar fer un mural individual dels materials perquè cadascú pugués aprofundir en el seu apartat del treball de materials i aportar coneixements i recursos multimèdia al grup per preparar la presentació… Pensava que no hi hauria masses problemes, perquè ja hem fet dos murals digitals: Postal de nadal i mural d’eines.

He estat revisant els blocs de cadascú i he trobat diferents errors que encara podeu esmenar 😉 :

  • Treballs sense cap imatge, recordeu es demana una infografia o mural digital.
  • Murals digitals amb molt text i utilitzant definicions molt semblants a les del llibre.
  • Infografies enumerant les propietats sense cap explicació.
  • Treballs en què les imatges i el text no guarden cap relació.
  • Entrades en el bloc que no expliquen en que consisteix el mural digital.

A continuació podeu trobar publicada una entrada del bloc d’en David A. @balhisay on explica com fer una infografia pas a pas Enllaç web

Per cert recordeu, s’han d’utilitzar imatges sense copyright: Cercador de Creative Commons, cerca avançada de google i “banco de imágenes y sonidos” 💡 .

Apunts cooperatius dels materials!

En aquesta activitat us proposo preparar el tema de materials entre tota la classe. Cada grup desenvoluparà un apartat del tema i el presentarà a l’aula.

treball en grup

Els apartats són els següents:

madera

  • Classificació general dels materials.
  • Propietats dels materials.
  • Propietats tecnològiques.
  • Propietats físiques.
  • Propietats mecàniques.
  • Propietats tèrmiques.

Es recomana:

  • Utilitzar les eines de Google Drive per elaborar materials multimèdia (presentacions, murals, mapes conceptuals,…). Si necessites ajuda amb Google Drive pots fer un clic a la següent imatge….

Es demana:

  • Compartir les tasques del grup mitjançant una carpeta compartida amb el professor/a.
  • Crear un document amb el repartiment de feines.
  • Dissenyar un logo pel grup. Una vegada fet cal fer una entrada en el blog de classe i una entrada en el blog individual presentant el grup i publicant el logo. Si necessites ajuda amb el blog amb WordPress pots fer un clic a la següent imatge….

  • Elaborar materials multimèdia (presentacions, murals, mapes conceptuals,…) per presentar els continguts del vostre apartat que haureu de presentar a l’aula.

Recordeu també:

  • Tenir cura amb el llenguatge emprat.Alerta
  • Respectar els drets d’autor (copyright, creative commons,…) dels recursos multimèdia (imatges, vídeos,…) que utilitzeu.
  • Compartir els enllaços web consultats per elaborar el continguts i els enllaços web dels recursos multimèdia utilitzats (imatges, vídeos,…)

Prepararem recursos multimedia per la realitat augmentada dels punts de l’itinerari de Montblanc!

La setmana passada vam reprendre el treball d’itineraris de realitat augmentada que estem realitzant amb espira. L’enunciat de l’activitat que estem elaborant el podeu trobar al següent enllaç web i recordeu que per aquesta setmana cada membre d’un grup havia de preparar les fitxes dels monuments que tenia assignats 🙂 .

Durant la sessió d’aquesta setmana començarem a elaborar recursos multimedia pels diferents monuments. En el meu cas, he preparat com a exemple un vídeo amb magisto i un collage de fotografies amb slidely.

Enllaç web magisto

Esglesia Sant Miquel

Per fer aquesta activitat podeu utilitzar les fotografies compartides en la següent carpeta

pictures-145961_960_720

A continuació podeu trobar uns videotutorial de magisto:


+ Info Magisto

Per trobar altres apps per elaborar aquesta activitat podeu escanejar els codis qr de la barra lateral dreta de ginys o l’apartat recursos del menu del bloc

Llum de mar i al núvol es presenten al X Premi Espiral Edublogs 2016

Enguany, com als darrers anys l’INS Alella es presenta al X Premi Espiral Edublogs 2016. + Informació

En aquesta edició del concurs, el centre presenta:

Per tant al núvol té una nova insígnia

Insignia edublogs 2016

Us convidem a consultar la pàgina de blogs participants al X Premi Espiral Edublogs 2016, ja que trobareu moltes bones idees per millorar els vostres blogs

Edublogs

Preparem les fitxes dels monuments de l’itinerari de realitat augmentada per Montblanc!

Ara és el moment de preparar les fitxes dels monuments que heu visitat a Montblanc. Per cada monument cal preparar un escrit en català, castellà i anglès que contingui els següents apartats.

Recordeu, que heu visitat dotze monuments… Per aquest motiu, cada alumne/a haurà de:

  • fer les fitxes de 3 o 4 monuments… El repartiment ha d’estar compartit a la carpeta compartida de Google Drive que heu compartit amb el professor.
  • compartir les seves fitxes a la web de grup el·laborada amb Google Sites. Recorda que vam utilitzar aquest programari al primer trimestre per crear una web sobre el joc Electrocity. Si necessites recordar com crear i editar una web amb Google Sites pots fer un clic en la següent imatge.

  • compartir les seves fitxes al seu bloc.

Finalment, cada grup haurà de compartir la seva web al bloc de la seva classe.

Geolocalització dels monuments de Montblanc

La darrera setmana vam quedar que cada grup havia de:

  • Compartir una carpeta de Google Drive amb el professor
  • Elaborar un logo de grup
  • Fer una entrada presentant el grup al bloc de classe

Aquesta setmana cal geocalitzar els següents monuments:

  1. Hospital de Santa Magdalena
  2. Portal de Sant Antoni
  3. Castell
  4. Esglèsia de Santa Maria
  5. Mercadal
  6. Call
  7. Portal de Bové
  8. Esglèsia Sant Miquel
  9. Palau de Castlà
  10. Carrer de la Civaderia
  11. Palau Reial
  12. Portal de Sant Jordi

Aquests monuments s’han de geocalitzar amb el següent programari: