Quin rol vols fer?

Des de el curs 2013-2014 s’ha treballat amb portafolis digitals amb els alumnes elaborant activitats multimèdia. Ens hem trobat casos de falta de motivació o ritmes d’aprenentatge lents, encara que hem fet activitats cridaneres com animacions amb goanimate, apps amb appmkr, jocs amb scratch… 

Escoltant alguns d’aquests estudiants hem arribat a la conclusió que una possible solució podria ser gamificar l’aprenentatge. Això, ja ho fan al bloc de castellà desocupadolector.com i els motiva perquè obtenen recompenses per fer les activitats i tothom veu el que fan…

Però, no volíem duplicar el model de desocupadolector.com, sino que volíem crear un model adaptat a les necessitats de la matèria de tecnologia. Teníem la idea, però com ho faríem? A l’aula es va presentar l’opció de que els alumnes poguessin fer els rols que es presenten en la següent imatge


 

La seva resposta la podeu veure en els comentaris de les següents entrades del bloc…    primera entrada    segona entrada

La idea de fer rols, que sembla que ha agradat als alumnes, va sorgir després d’assistir a la jornada d’espiral de desembre de 2014, on vaig escoltar entre altres l’experiència “Los alumnos como líderes digitales del aula” que va presentar Maribel Benito i els seus estudiants que fan d’experts/es TIC al seu centre.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *