BENVINGUTS AL BLOG DE LA BIBLIOTECA

Destacades

Hola a tothom!

Aquest és el blog de la biblioteca i serveix per:

  • Donar a conéixer el funcionament de la nostra biblioteca: espai, activitats, recomanacions, visites, xerrades,…
  • Perquè ens ajudeu a millorar-la amb suggeriments i idees noves
  • I sobretot, sobretot per contagiar-vos el cuquet de la lectura

                                                               

LA NOSTRA BIBLIOTECA DE L’ANTIC EDIFICI

Cada dimecres, a l’hora  del pati, els alumnes de 4t. 5è i 6è podem accedir a la biblioteca escolar per mirar, remenar, llegir llibres i endur-se’ls a casa per continuar la seva lectura.

És poca estona però podem gaudir de llibres interessants i adequats a les seves edats.

Alguns alumnes ens volen explicar quins són els motius que els impulsen cada dimecres a submergir-se en aquest món d’aventures.

Aquí us deixem amb algunes de les seves respostes.

 

…Vaig a la biblioteca perquè m’agrada llegir i agafar llibres per prendre’ls a casa. També m’agraden els llibres de Jerónimo Stilton i els de futbolíssims. És divertit llegir als coixins perquè s’hi està molt còmode.

 

… A la biblioteca hi ha molts tipus de llibres que ens agraden, com per exemple els de història i els que fan riure. A mi m’agrada prendre a casa llibres divertits i còmics. El que trobo molt interessant és el de “La Piràde” perquè és de misteri.

 

… M’agrada anar a la biblioteca perquè és bo llegir contes en silenci. A vegades m’agafo llibres cap a casa per llegir-los i entretenir-me. Recomano els llibres més bonics perquè la gent se’ls llegeixi.

 

… La nostra biblioteca és molt “xula” perquè m’agrada llegir en silenci i després recomano algun llibre perquè tothom qui vulgui se’l pugui agafar i gaudir tant com jo he gaudit.

Llegim en anglès

L’alumnat de 2n enguany realitzen un projecte anomenat ‘The day the crayons quit’ a les hores de lectura d’anglès. Cada setmana ens arriba una carta d’un dels colors (crayons) i ens explica perquè està enfadat, trist, content,…. L’alumnat junt amb la mestra comenten el perquè dels seus sentiments i li fan un dibuix que envien per correu al color d’aquella setmana.

Amb aquest projecte, a més de treballar la lectura en anglès, es treballen de forma transversal els sentiments, els colors, vocabulari divers i els valors.

El monstre de colors p4

A la classe dels Raïms Blancs hem explicat el conte el Mostre de Colors.

Vosaltres alguna vegada us heu fet un embolic amb les vostres emocions? Doncs això mateix li ha passat al Monstre de Colors.
Ara els raïms estem ajudant-lo a posar en ordre l’alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la calma.
Així ens resultarà més fàcil identificar les diferents emocions que viu durant el dia amb la finalitat de conèixer millor com som i què ens passa i en definitiva ser més feliços.

 

Els alumnes de sisè són experts en bibliopati

La biblioteca escolar és un espai concebut per a l’aprenentatge però, sobretot, és un lloc on acudim per gaudir a mitjançant les aventures de diferents personatges en ambients molt diversos. Amb aquesta finalitat, molts nens i nenes acudeixen cada dimecres a la sessió setmanal de bibliopati.

A sisè hem volgut aprofitar l’experiència d’aquests “fanàtics” de la biblioteca per a que ens expliquin quins són els seus llibres favorits d’aquesta i els motius que els porten a fer un ús habitual de l’espai. Esperem que molt companys s’hi afegeixin a aquesta experiència literària

 

Els nens i nenes de P5 comencem el dia llegint

Cada dia pel matí, com la resta de l’escola, els nens i nenes de P5,les olives, comencem el dia amb la lectura. En aquesta estona llegim i mirem contes, anem a la biblioteca, escoltem contes populars, dramatitzem els contes, els expliquem amb titelles i escoltem i recitem poemes i endevinalles.

I d’aquesta manera gaudim d’una estona al voltant de la lectura.

 

Llibre d’encanteris de la Vella Taràntula

Aquest trimestre els alumnes de 5è hem llegit aquest llibre de Jordi Folck. Aquestes són les nostres opinions sobre el llibre:

  • Els personatge principal, en Pere, no actua de manera massa intel·ligent: el cotxe, si li agradava tant, no l’hauria d’haver portat a l’escola (ALEIX).
  • El llibre té un final inesperat que està molt bé (MOHAMED).
  • El llibre està ple d’encanteris creatius. És especialment bo el que li fa el Pere a la Sargantana (DAVID).
  • La família del Tomàs i el mateix personatge fan riure: la seva manera de comportar-se és una miqueta estranya (ASIER).
  • El personatge més dolent, que és la Sargantana, és molt cruel i capaç de fer coses increïbles (MIGUEL).
  • És un llibre d’encanteris i de misteris. No saps mai què passarà (ARI).
  • Passen fets inversemblants: poden convertir una fàbrica de sabó en un palau (MARTÍ).
  • Alguns personatges podien haver tingut més protagonisme (SARA).
  • Hi ha, a més d’encanteris, diferents ungüents i pocions molt interessants (LEYRE).
  • Es pot veure al llibre que és perillós apropar-se a la màgia (MARIA).
  • Hi ha gent que mor i que torna a viure (ANNA).
  • Podem comprovar com hi ha alumnes que abusen dels altres (GISELA).
  • Per fer els encanteris calen productes ben estranys (MARINA).

Àlbums il·lustrats!!!

Els nens i nenes de 3r tenim una col·lecció d’àlbums il·lustrats que ens ha deixat en préstec el Centre de Recursos Pedagògics d’El Vendrell. Així podem gaudir durant dos mesos de la lectura de llibres diferents dels que tenim a les aules.

Les il·lustracions són també molt boniques i ens ensenyen moltes coses!!