Sisè

TALLER APILO XII

Durant diversos anys, el nostre centre educatiu ha participat activament en el programa de reciclatge APILO XII. Aquest programa té com a missió la recollida de piles i bateries procedents d’aparells electrònics, siguin de les nostres llars o d’altres fonts.

És per aquest motiu que el passat dilluns 29 d’abril, els estudiants de 6è van tenir l’oportunitat d’assistir a una interessant xerrada sobre la importància del reciclatge de piles, incloent-hi temes com la seva composició, el seu funcionament i la quantitat que podem tenir a casa.

Seguidament, van participar en un emocionant experiment amb una llimona, uns cargols, una moneda de cinc cèntims, uns cables i una petita llum LED. Mitjançant aquests materials, vam aconseguir generar llum. La llimona va fer de bateria, ja que el seu líquid àcid va actuar com a electrolit, mentre que les monedes i els cargols van fer d’electrodes.
Aquesta experiència va ser una oportunitat única per entendre de manera pràctica com funcionen les piles i bateries, així com la seva relació amb el reciclatge i la importància de preservar el medi ambient.

FORJADORS DE LA FESTA

El divendres passat, dia 26 d’abril, els estudiants de sisè de primària van realitzar una excursió al centre de Badalona per explorar amb més detall les famoses Festes de Maig de la ciutat. Durant la visita, van aprendre sobre la història d’aquesta festa i la importància de Sant Anastasi, així com els orígens de la tradició de cremar el dimoni, i van presenciar la seqüència d’actes i espectacles que tenen lloc durant la Nit de Sant Anastasi.

Els alumnes van tenir l’oportunitat de veure objectes autèntics, així com fotografies històriques que expliquen aquest repàs del passat, proporcionats per diverses entitats de Badalona, com ara Badalona Bèsties de Foc, Diables de Badalona, Esbart Sant Jordi, Geganters de Badalona, Mulassa de Badalona, entre d’altres, així com de la família Llansó.

COLÒNIES DE 6è: “EL COLLELL”

Ja teniu el vídeo de les colònies de 6è que els alumnes del Picasso van fer a la Casa de colònies “El Collell”.

Han estat tres dies fantàstics on van fer tot tipus d’activitats: camp d’aventura, easyrollers,  joc de nit, hípica, tir amb arc, karts, pista americana, discoteca, ruta d’orientació… NO HEM PARAT NI UN MOMENTTTTTTT !!!

CONCERT DE MÚSICA MODERNA

Els alumnes de 6è hem anat a veure un concert on hem pogut aprendre l’evolució de la música modernat durant tot el segle XX. Hem recordat la música de grups com els Pink Panther o els Rolling Stones…

VISITA AL MONESTIR DE SANT JERONI DE LA MURTRA

Els alumnes de 6è hem visitat el monestir de Sant Jeroni de la Murtra, edifici emblemàtic i bé cultural d’interès nacional construït durant l’edat mitjana (segle XV). Hem descobert com vivien els seus monjos i l’evolució i història del monestir.

PADRINES I PADRINS LECTORS (6è i 2n)

Enguany, com cada curs, l’alumnat de sisè treballa el gust per la lectura amb les nenes i nens de 2n; JA PORTEN UN TEMPS JUNTS!!!

Cada divendres els infants comparteixen la lectura compartida, tot ajudant-se a millorar la seva fluïdesa lectora i gaudir d’un moment de padrines i padrins amb els seus fillols i filloles.

VIATGEM PER ESPANYA

A sisè hem estat coneixent les diferents comunitats autònomes i les seves ciutats.

Per aquest motiu ara que ja en sabem una mica més, hem preparat uns viatges cap a diferents ciutats.

Hem conegut els seus òrgans de govern i els seus líders. Hem après sobre la bandera, l’himne i la festa nacional de cada CA també és una manera meravellosa de comprendre millor la seva identitat i la seva cultura.

Explorar la gastronomia local és una part essencial de viatjar i descobrir noves regions. Cada comunitat autònoma ofereix una àmplia varietat de plats tradicionals i especialitats culinàries que reflecteixen la seva història, geografia i influències culturals.

Continuar explorant i aprenent sobre les diverses províncies d’Espanya ens ha permès ampliar encara més el nostre coneixement i apreciar la diversitat cultural del país.

CONCERTS DE NADAL

Aquí podeu veure els fantàstics concerts de Nadal de 6è!!!!

6è A

6è B

VISITEM EL MUSEU DEL DISSENY!

Hem anat al museu del Disseny per fer un taller sobre introducció al disseny gràfic. Hem vist la importància de les tipografies, el color i la composició; hem descobert que les lletres ens comuniquen més del que ens imaginem.

Ha estat molt interessant!!!!

VISITEM EL BDNLAB!

Hem anat al BDNLab per fer un taller sobre impressió 3D. Hem utilitzat el programa Tinkercad, per dissenyar un clauer amb el nostre nom per després poder imprimir-ho a la impressora 3D. Aquest programa el continuarem treballant a les sessions d’informàtica amb el Vicent.

A més a més, ens han ensenyat com funcionen les impressores 3D i hem vist impressions en directe. Ens ha agradat molt conèixer aquest espai tan innovador que tenim a la nostra ciutat.