Cinquè

Parlament de Catalunya

L’alumnat va visitar el Parlament de Catalunya, on va conèixer els orígens històrics de l’edifici i la seva evolució al llarg del temps. Durant la visita, ens van explicar la funció del Parlament com a institució clau de l’autogovern català i el seu paper en el funcionament democràtic del país, apropant l’alumnat a les institucions i als valors de la participació ciutadana.

Museu del Disseny de Barcelona

L’alumnat va participar en un taller al Museu del Disseny de Barcelona, una introducció al món del disseny gràfic. A partir d’algunes peces de la col·lecció del museu, van descobrir la importància de la tipografia, el color i la composició, i com les lletres poden comunicar molt més del que imaginem. Durant el taller, van crear personatges tipogràfics amb diferents personalitats.

 

Visitem la Penya!

Aquest dimarts vam visitar la Penya i vam viure una experiència inoblidable. L’entrenador Dani Miret ens va ensenyar les instal·lacions del club i també vam poder entrevistar al jugador Guillem Vives, una activitat que ens ajuda a posar en pràctica els conceptes de l’entrevista que estem fent a classe. Ells dos ens van transmetre els valors de l’esport, del treball en equip i de l’esforç.

Per acabar, vam sortir a la pista, els jugadors ens van signar autògrafs i vam fer una foto tots junts. Va ser un dia molt especial per a tots nosaltres!

Visca la Penya i Visca Badalona!

BDN Lab

L’alumnat de 5è ha participat en un emocionant taller d’iniciació a la programació al BDN Lab, on han treballat amb Scratch i han après conceptes bàsics de programació. A més, han pogut fer funcionar un robot programant-ne diferents accions. Ha estat una experiència divertida i enriquidora que els ha despertat la curiositat pel món de la tecnologia i la robòtica!

L’altar de la memòria

Aquest any, per celebrar el Dia de la Castanya, hem volgut afegir-hi un toc molt especial: la creació d’un Altar de la Memòria. Aprofitant que el 1 de novembre és el dia de Tots Sants, hem treballat a l’aula el significat d’aquesta tradició i la importància de recordar i honorar les persones que ja no hi són amb nosaltres, però que continuen vivint en el nostre record i en el nostre cor.

Hem descobert que aquest dia neix del desig de recordar els nostres éssers estimats i de mantenir viva la seva presència a través de petits símbols plens de significat.

Aquest curs, els infants han tingut un paper molt actiu i emotiu: han creat amb argila blanca un objecte que representava la persona o animal que volien recordar. Cada figura, feta amb cura i dedicació, s’ha convertit en un símbol ple d’afecte i significat personal, que ha donat vida i sensibilitat al nostre altar.

APADRINAMENT LECTOR

Els alumnes de 5è han iniciat una nova etapa com a padrins i padrines lectores dels nens i nenes de 1r, i junts comparteixen moments molt especials plens de contes, rialles i descobertes.

Durant aquestes sessions, els grans posen en pràctica la seva responsabilitat, la paciència i les ganes d’ajudar, mentre que els petits viuen amb il·lusió el fet de tenir algú que els acompanya en els seus primers passos com a lectors i lectores. És una experiència enriquidora per a tothom, ja que reforça els vincles entre els cursos i demostra que llegir junts és molt més que aprendre a llegir.