2a Sessió del Seminari TAC de Sant Celoni

Acta de la segona sessió del seminari de coordinadors/es TAC dels centres del Baix Montseny

Data: 10 de desembre de 2012

Anàlisi de la situació dels centres (2)

Es fa una explicació del que diu la normativa d’inici de curs sobre les Comissions TAC i es revisa la Plantilla de document públic de Pla TAC de centre del Seminari TAC de la zona del Baix Montseny
Es passa un formulari/enquesta per saber com està la situació a cada centre.
El resultat ha estat aquest:
http://crp.vallesorientalnord.cat/file.php/244/resultat_enquesta_comissions_TAC.pdf

Com a conclusió podem dir que és molt important que a cada centre estigui constituïda la comissió TAC formada per representants de diferents cicles i amb una forta implicació de l’equip directiu.
Aquesta comissió és un dels canals per transmetre al centre els temes tractats al Seminari de coordinadors TAC i el seu treball ha d’estar recollit i reconegut en la memòria del Pla anual del centre.

Com treballarem el tema de les programacions des del seminari?(1)

– Programació de Continguts Digitals a Infantil-Primària i Secundària:
S’explica la
proposta de Boris Mir en el que es veuen les dimensions de les competències digitals.
Es mostren també
un llistat de models i propostes de programació/seqüenciació de Continguts en Competències Digitals Recurs
En fem grups per elaborar una seqüenciació de continguts digitals als diferents cicles i etapes.

– Programació d’expressió escrita utilitzant les TAC a Infantil-Primària i Secundària:
Com a pas següent es faria una programació de propostes TAC en expressió escrita. Aquesta documentació que hi ha a continuació és per mirar-la i tenir-la present quan la treballem.

Expressió escrita i competència digital PDF Recursos de Llengua a la xarxa: Model de graella de programació de l’escola L’Estelada fitxer

Generadors d’activitats (1)
Com a continuació de la programació d’expressió escrita Josep Painous presenta un exemples d’activitats generades amb Google docs i que es recullen en aquesta carpeta. Recursos L’Estelada fitxer
Amb aquest tipus d’organització es facilita una programació per nivells que permet organitzar les activitats que realitza l’alumnat. A l’escola L’Estelada tots els alumnes tenen correu gmail generat amb un Google apps del centre.
Ens faciliten també l’accés a tots els recursos d’activitats generades en Google docs.
Hem d’anar a la web de l’escola L’Estelada: http://ceiplestelada.org/
I clicar on diu Nova Intranet. Ens identifiquem com visitant i contrasenya estelada
Accedim després a Drive and Docs. Anem a Crea/des de la plantilla i surten les plantilles de totes les activitats. En fem una copia i la podem desar al nostre Google docs.

Els espais digitals i comunicatius del centre:
S’informa que des del Departament ens demanen de tractar  el tema de les webs dels centres. Aquest és ja un dels temes previstos pel nostre seminari ja que forma part del model de Pla TAC elaborat el curs passat.
La informació ja està disponible: Document elaborat per: Àrea de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya fitxer
I aquest serà el punt d’anàlisi de zona que es tractarà a la propera sessió.

Informacions
Es passen aquestes 3 informacions que ens donen des dels SSTT del Maresme-Vallès Oriental
1) Proposta Jornada tècnica de clonació de màquines. Després de les jornades tècniques de l’any passat es va fer una valoració i van sorgir, com a temes pendents, la clonació de màquines i el deepfreezer. Hem prioritzat fer una jornada tècnica sobre la clonació de màquines (utilitzant el clonezilla). La proposta inicial és realitzar-la el dilluns 18 de febrer de 15.00 a 18.00h (coincidint amb l’horari destinat a seminari).
2) Alguna escola vol compartir la seva experiència a la Jornada de Protecció de Dades de l’abril (data a concretar)? Cal comunicar-nos-ho abans de dimarts 18 de desembre.
3) Recordar que cal que els tècnics de T-systems lliurin tota la documentació de contrasenyes del maquinari del centre a la direcció.

Abans de la propera sessió:
Omplim una wiki del moodle amb propostes de continguts digitals pel 2n cicle de l’educació infantil i els diferents cicles de l’educació primària, per poder debatre-ho conjuntament a la propera sessió.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

2a Sessió del Seminari TAC del Granollers

Resum 2a sessió seminari TAC (10-12-12)

La sessió s’ha dividit en dues parts: a la primera part en Carles (un dels formadors) va explicar temes tècnics i normatius, a la segona part hem donat informacions.

Part tècnica: com instal·lar els programes per poder adormir i/o congelar els ordinadors del centre. Ens va presentar l’RS somnifero i va recomanar el deep freeze professional També va fer algunes respostes ràpides a preguntes tècniques: copia de seguretat, instal·lació d’un disc dur.

Part normativa: importància del coordinador d’informàtica i de la comissió TAC. Vam veure la visió d’escola com a membre de l’equip directiu i la importància de prendre decisions al claustre referents a les TAC.  També vam parlar sobre el format de la pàgina web del centre: presentació, contingut i disseny. Vam reflexionar sobre que cal cuidar la imatge digital, i que cal que la web del centre sigui àgil, fàcil i dinàmica. Finalment vam revisar el tema dels drets d’imatge.

Informacions: A l’última part de la sessió, la Susi (la referent TAC del CRP de Granollers) va informar de les diferents sessions i jornades proposades pel segon trimestre.

A la propera sessió del seminari TAC tractarem els següents temes:
– Un programa de mecanografia.
– Una experiència de lecto-escriptura amb alumnes de P-4
– Com fer particions del disc dur.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

2a Sessió del Seminari TAC del Baix Maresme

A la segona sessió hem treballat els aspectes següents:

  • Informacions: Resum d’informacions vàries
  • Tractament de les dades al centre: Revisió sobre el full de càlcul generat pels centres en relació al tema de la seguretat i protecció de dades en els centres.
  • Gestió Integrada del centre digital: Hem fet un treball conjunt d’anàlisi de la informació (a partir de la informació de M. Gaztelu sobre “la identidad digital de los centros educativos”). A partir d’aquest, hem proposat als assistents que elaborin en grups una presentació de tota la informació per tal de poder-la transmetre al claustre.

Sobre la comunicació hem parlat sobre:
• Els estils del canals de comunicació
• La protecció de dades
• L’accessibilitat web
• La propietat intel·lectual
• Participació de l’alumnat

Per la propera sessió hem proposat el següent treball: Elaborar un diagrama, esquema o similar sobre els entorns digitals del centre.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

2a Sessió del Seminari TAC de Pineda

Us deixem el resum de la segona sessió del Seminari TAC de Pineda:

  • Informacions, comentaris i valoracions de l’exercici de la sessió anterior al si dels centres i solució dels accessos al moodle dels assistents per lliurar les conclusions.
  • Identitat digital: primer vam localitzar la identitat de cadascú cercant per noms i per nif, desprès vam observar la del propi centre. A continuació vam revisar tots els continguts proposats sobre el tema.
  • Vam fer una ullada als materials del Programa d’Identificació Visual de la Generalitat de Catalunya.
  • Els blocs: Imatge corporativa i autoria. Què es pot fer amb un bloc educatiu? Esquema de treball per aprendre a fer un bloc propi. Instruccions dels Blocs-XTEC. Per acabar vam oferir l’accés a unes mini-guies:
  • També vam tractar sobre el programari conflictiu a les xarxes dels centres: Optimització de xarxes: programari conflictiu als centres.
  • Per finalitzar, vam fer una ullada a la instal·lació de complements del firefox, especialment per descarregar flash i vídeos per disposar quan falla la xarxa.

Pel treball posterior al centre vam proposar dues activitats possibles:

  • Més pràctic:
    1. Passar la documentació treballada a la comissió TAC o a l’equip directiu per la lectura prèvia a…
    2. Reunió de la comissió TAC per tal d’analitzar la identitat digital del centre. Després fer un mapa conceptual de la presencia de la comunitat educativa a la xarxa i finalment prendre decisions a curt o mig plaç respecte el que s’ha observat.
    3. Fer una valoració al fòrum del seminari.
  • Menys pràctic:
    1. Passar la documentació treballada a la comissió TAC o a l’equip directiu per la lectura prèvia a…
    2. Reunió per fer les reflexions proposades a “situacions per reflexionar
    3. Traspassar les conclusions al fòrum del seminari.
Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

2a Sessió del Seminari TAC de Mataró

La segona sessió del Seminari TAC s’ha desenvolupat segons l’horari i l’ordre del dia previstos, amb l’assistència del 100% de les persones inscrites. El contingut de la sessió i la documentació usada es pot consultar a http://goo.gl/3MLz1

La sessió ha tingut dues parts, una primera part amb continguts TIC i informacions diverses, principalment les transmeses des del servei territorial, i una segona part amb els contiguts TAC proposats des del Departament sobre la identitat digital i els entorns digitals de centre.

En la primera part s’ha reflexionat sobretot la jornada tècnica i s’ha presentat una primera aproximació a l’aplicatiu per elaborar el Pla TAC aprofitant que una de les assistents ha participat en el pilotatge.

En la segona part hi ha hagut un debat i un intercanvi de propostes i actuacions amb la participació de la majoria dels assistents. S’ha usat una presentació pròpia i diversos enllaços d’interès.

S’han definit les tasques no presencials a realitzar que es poden consultar al moodle del Seminari.

EL nivell de participació i el clima de treball ha estat molt positiu i distès.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Iniciem nou bloc amb la felicitació de Nadal 2012

Com cada any us volem deixar un petit detall
amb els nostres millors desitjos per les festes de Nadal.

Esperem que us agradi.

Publicat dins de Felicitacions Nadal, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Les comissions de Seguiment de les Escoles Verdes

Durant el mes de novembre, desembre i gener s’estan portant a terme les Comissions de Seguiment de les Escoles Verdes. Són unes trobades on mestres representants del programa d’escoles verdes de diferents centres (llars d’infants, escoles i instituts; públics, concertats i privats) comparteixen informacions, propostes i moltes activitats interessants que s’estan realitzant i consolidant a les diferents institucions.

En fem un petit recull:

1. L’hort ecològic, treballat des d’un sol nivell a tot el centre
2. El compostatge dels residus orgànics del centre
3. Dinamització dels delegats verds
4. Projecte d’estalvi energètic 50/50
5. Apadrinament d’un tros del municipi: font, parc, riu proper… (en la línia del projecte rius, xarxa custòdia, etc.)
6. Recollida selectiva d’oli (no només de la cuina del centre, sinó també de les famílies)
7. Estudi de la mobilitat per arribar al centre i creació del camí escolar

Per a més informació i propostes consulteu el Butlletí d’Escoles Verdes

.SomEscolaVerda

Publicat dins de Escoles Verdes | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Nous Grups Juvenils, Violents i Organitzats

El dia 29 de novembre, el Departament d’Ensenyament conjuntament amb el Departament d’Interior va programar una Jornada d’aprofundiment (NGJOV), dirigida a les persones referents territorials. Com a cloenda de la jornada es va presentar una bona pràctica de treball en xarxa en la prevenció i detecció de grups de joves organitzats violents entre la Regió Policial Metropolitana Nord dels mossos d’esquadra i l’INS Carles Vallbona de Granollers.

Agraïm la seva participació ja que la difusió es va fer per a tota Catalunya.

2012-11-29 13.07.28

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TROBADA TUTORS I AUXILIARS DE CONVERSA MVO

Dimarts 4 de desembre es va realitzar la sessió d’intercanvi d’experiències amb els tutors i la de formació TIC amb els auxiliars de conversa a la Secció de Serveis Educatius I Formació Permanent del MVO.

Van assistir-hi els 14 tutors i els 14 auxiliars de conversa (8 de llengua anglesa i 6 de llengua francesa), els quals, mentre els tutors estaven reunits, van aprofitar per fer un café tots junts i intercanviar-se els telèfons, mails i d’altres entre ells.

Els auxiliars van poder aprendre i experimentar molts recursos de la web 2.0 que esperem els hi siguin útils a les aules.

Les seves valoracions sobre la sessió van ser molt positives.

Adjuntem la presentació que es va utilitzar i on es poden trobar tots els recursos mostrats, així com les seves opinions.

Jornada formació auxiliars conversa desembre 2012

Desitgem que gaudeixin amb els alumnes catalans, així com amb els seus tutors I que tinguin una molt bona estada a Catalunya.

  Auxiliars llengua    Auxiliars llengua_1

Publicat dins de Formació, Formació, Llengües, TAC/TIC | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

La Setmana de la ciència a Mataró

S’ha celebrat la 17a setmana de la ciència a Mataró. Aquesta iniciativa internacional es celebra a arreu de Catalunya fent tallers, exposicions i conferències de manera simultània a diferents localitats.

A Mataró vam gaudir d’una xerrada titulada “el món dels elements i els elements del món” (especialment dirigida als alumnes de Batxillerat) conduïda per la Dra Pilar Gonzàlez Duarte, que presentava els elements químics com a peces fonamentals de la natura.

Podeu veure les imatges i la notícia emesa per la televisió de Mataró  aquí.

Durant la setmana, les escoles de primària feien altres activitats sobre ciència, totes elles molt interessants.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari