Acte d’entrega de premis del I Concurs de Contes en Anglès del MVO

 benvinguda_contes

El passat divendres, dia 8 de maig, es va celebrar l’acte d’entrega de premis del I Concurs de Contes en Anglès del MVO, a L’Ateneu de Sant Celoni. Amb l’objectiu de potenciar la creativitat i la motivació dels nens i nenes envers la llengua estrangera, l’oralitat en llengua anglesa en els centres educatius d’Infantil i Primària i implicar tota la comunitat educativa en la sensibilització per a l’ús de la llengua anglesa, el Servei Territorial del Maresme-Vallès Oriental, amb la col·laboració de l’Editorial Richmond, va convocar el I Concurs de contes en Anglès 2014-15. Han participat al voltant de 1.200 alumnes de 20 centres educatius de primària. Durant l’acte del passat 8 de maig es van repartir els premis corresponents als finalistes i guanyadors de les tres categories:

  • Categoria Ei i CI

    • Escola Angeleta Ferrer (Mataró): FINALISTA

    • Col·legi l’Estel (Granollers): GUANYADOR Veure vídeo

finalistes_ci_contes

  • Categoria CM

    • Escola Santa Susanna (Santa Susanna): GUANYADORVeure vídeo

    • Escola del Mar (Vilassar de Mar): FINALISTA

finalistes_cm_contes_1 finalistes_cm_contes_2
  • Categoria CS

    • Escola Granullarius (Granollers): GUANYADORVeure vídeo

    • Escola d’Hortsavinyà (Tordera): FINALISTA

finalistes_cs_contes_1 finalistes_cs_contes_2

A continuació podeu veure uns vídeos-recull dels contes treballats:

Goldilocks and the 3 bears

Mistery Island

The magic carpet

The very busy spider

The very hungry caterpillar

Who’s coming for tea?

Centres participants:

  • Escola Salvador Sanromà. Llinars del Vallès

  • Col·legi La Salle Sant Celoni. Sant Celoni

  • Col·legi l’Estel. Granollers

  • Escola Santa Susanna. Santa Susanna

  • Escola d’Hortsavinyà. Tordera

  • Escola Joan Abelló. Mollet del Vallès

  • Col·legi El Turó. Mataró

  • Escola El Calderí. Caldes de Montbui

  • Escola Lledoner. Granollers

  • Col·legi La Presentació de la Mare de Déu. Vilassar de Mar

  • Escola Les Llisses. Lliçà de Vall

  • Escola Pereanton. Granollers

  • Escola Angeleta Ferrer. Mataró

  • Col·legi Fedac Canet. Canet de Mar

  • Escola Marinada. Montornès del Vallès

  • Escola Àngela Bransuela. Mataró

  • Col·legi Lestonnac. Mollet del Vallès

  • Col·legi El Pilar. Premià de Mar

  • Escola Granullarius. Granollers

  • Escola del Mar. Vilassar de Mar

Publicat dins de General, Llengües, Llengües Estrangeres | 1 comentari

Trobada de Corals d’Educació Infantil i Primària

logo def primàriaEl passat dimecres, dia 29 d’abril, es va celebrar al Teatre Monumental de Mataró la XIII Trobada de Corals d’Educació Infantil i Primària, on van participar 424 alumnes pertanyents a 10 centres educatius del Maresme-Vallès Oriental.

corals_esc_lledoner

L’objectiu principal de la trobada va ser el de potenciar i difondre l’educació musical que estan duent a terme molts mestres a les nostres escoles. La música és una eina indispensable en l’educació, ja que a través d’ella es treballen molts aspectes de la formació integral de la persona, tant en la vessant del desenvolupament personal com de les habilitats socials i relacions interpersonals, així com en l’adquisició de les competències bàsiques.

corals_esc_peramas

El concert conjunt de la Trobada ha esdevingut un espai on s’ha pogut fer música junts compartint les emocions. Amb la trobada s’ha facilitat l’actuació pública de les corals de les escoles, proporcionant un espai on s’ha mostrat el treball dut a terme durant tot el curs per cadascuna d’elles. També s’ha facilitat que l’alumnat conegués molts altres nens i nenes de Catalunya que, com a ells, els hi agrada cantar. El repertori interpretat enguany ha estat el següent:

Nom del Centre

Cançó 1

Cançó 2

ESC Pereanton

Tenim veu (Jordi Tonietti)

Yellow Submarine (The Beatles)

ESC Germanes Bertomeu (Cor de Petits)

La rumba de l’amistat

Supercalifragilistic espialidosus

ESC Germanes Bertomeu (Cor de Grans)

Do, Re, Mi (Somriures i llàgrimes)

Mix (Bad romance/I’m walking on sunshine)

ESC Lledoner

Dins la fosca (cançó popularitzada)

Samba lelé (cançó brasilera)

ESC Sant Martí (Coral So de Riera)

El timbaler del Bruc

Cànon dels arbres

ESC Sant Martí (Coral Clau de Lluna)

Cançó de bres per a una princesa negra

Wimoweh

ESC Maristes Valldemia

Ai mare aneu a missa (popular catalana)

Els nens de la pau (Jean Naty-Boyer-J. Lafont)

ESC Joan Abelló

El rap de la música

El món seria

ESC La Roureda

Si fos ocellet (tradicional catalana)

Pa amb xocolata (Ricard Gimeno/Miquel Martí i Pol)

ESC Camí del Mig

L’avi mariner

La cançó de l’estiu

ESC Josep Manuel Peramàs

Engine, Engine (Tradicional americana, arr. Jo McNally)

All of me (John Legend)

Cançons conjuntes

Montanhes araneses (Imne dera Val d’Aran) Himne de la Infància (Save the Children) Cant de la trobada (Esther Serrat / Constantí Sotelo)
Publicat dins de General, Trobada de Corals | Deixa un comentari

5a sessió STAC 14-15 del Maresme II

Resum de la sessió d’ahir, que va tenir lloc a l’Escola La Roureda de Tordera, a l’equip directiu de la qual agraïm la rebuda i el tracte que ens van dispensar. Fem extensiu l’agraïment a totes les escoles que ens han acollit enguany.

Punts tractats: 

1. Termini de l”entrega del treball realitzat pels diferents equips.

2. Tasques a realitzar.

3. Experiència amb els Bee-bot a Esc La Roureda i Esc Serra de Miralles

4. Treball per equips

5. Flipped Classroom

6. Altres informacions

Seguiment: 

1. Termini de l”entrega del treball realitzat pels diferents equips.

S’acorda que els equips acabin la seva feina de forma telemàtica. El format d’entrega és lliure, responent a les necessitats de cada grup (prezi, document de text, presentació…). L’objectiu a aconseguir és que sigui un material útil per a altres centres que vulguin aprofitar-ho. Tots els materials elaborats es recolliran al web del servei educatiu.

El termini d”entrega finalitza el 27 de maig.

2. Tasques a realitzar.

Per tal de fer un millor tancament del seminari, caldrà que tothom:

  • Completi l’enquesta de valoració oficial (la data límit és el 12 de maig, improrrogable).
  • Faci una entrada al padlet de síntesi per compartir amb els companys què us endueu del seminari i què us ha semblat el treball en grup. També s”hi poden fer propostes de millora respecte la dinàmica de la formació.
  • Intervingui en el fòrum «Quins temes volem treballar el curs vinent?» per a proposar temes a treballar el proper curs. Les propostes poden ser variades, només cal tenir en compte que l”objectiu final és millorar la competència digital als centres.
  • Faci la darrera entrada al «Diari d”aprenentatge». Si és possible, fóra bo que valoréssiu si us ha estat útil com a alumnes. Com a coordinadora, m’ha estat un eina molt útil per a copsar l”ànim del grup i re-dissenyar actuacions i dinàmiques dins el seminari.

3. Experiència amb els Bee-bot a Esc La Roureda i Esc Serra de Miralles

En Just Navarro, de l”Escola La Roureda (Tordera) i la María Ruiz de l”ESC Serra de Miralles (Tordera) ens expliquen l”experiència amb els bee-bots als seus centres. Són robots per introduir el pensament computacional a Educació Infantil i Cicle Inicial, però que també han resultat molt útils i motivadors per a introduir l”alumnat més gran en la robòtica i, per exemple, com a treball previ a l”Scracth.

La senzillesa d’ús fa que la majoria de professorat hi vegi l’aplicació didàctica: treball de vocabulari i donar direccions en anglès, lletrejar paraules, repàs d’operacions matemàtiques, treballar la lateralitat…

En el bloc de robòtica es penjaran els materials proporcionats per les escoles acompanyat d”imatges i vídeos il·lustratius.

4.Treball per equips

Els diferents equips van aprofitar part de la sessió per a continuar amb el seu treball.

5. Flipped Classroom

Es va fer un debat sobre «Flipped Classroom» on cal destacar diferents aportacions:

  • En un moment en què s”està valorant l”idoneïtat dels deures a casa, fer que l”alumnat hagi de consultar el marc teòric a casa pot no ser el més adient. D”altra banda, cal assegurar la connectivitat a les llars, fet que depenent de la zona és molt difícil. També cal considerar la dispersió geogràfica de certs municipis, on part de l”alumnat viu en urbanitzacions, la qual cosa pot dificultar el desplaçament a biblioteques o altres llocs on disposen de connexió.
  • En vam valorar la utilitat com a complement, reforç o síntesi al treball fet a l”aula i també per a la promoció de dinàmiques d”aula més actives amb l”alumnat.
  • Es pot trobar més informació sobre «Flipped Classroom» i eines digital a:

http://www.theflippedclassroom.es/

https://sites.google.com/a/xtec.cat/flipped-classroom/eines-apps

6. Altres informacions:

  • L”Erika Bartolomé, de l”Esc Mas Prats de Palafolls, ha compartit amb tots nosaltres la presentació del Pla TAC que va fer al seu centre. Es tracta d”un material molt pràctic que recomano que consulteu en cas que vulgueu engegar el pla TAC de centre.
Publicat dins de General, Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

Finalistes concurs de contes en anglès del MVO

FINALISTES CATEGORIA EI i CI:

Escola Angeleta Ferrer (Mataró)

Col·legi l’Estel (Granollers)

FINALISTES CATEGORIA CM:

Escola Santa Susanna (Santa Susanna)

Escola del Mar (Vilassar de Mar)

FINALISTES CATEGORIA CS:

Escola Granullarius (Granollers)

Escola d’Hortsavinyà (Tordera)

Publicat dins de General, Llengües, Llengües Estrangeres | Deixa un comentari

5a sessió STAC 14-15 del Maresme III

Resum de la sessió del passat dilluns, 20 d’abril:

Es comenten els resultats del formulari la revista escolar. La majoria de  centres, en aquests moments, no estan interessats en l’elaboració d’una revista ja que consideren que els blogs i els llocs web de centre ja compleixen aquesta funció.

Es presenta l’aplicació Matific per treballar diferents continguts de l’àrea de matemàtiques. El grup de treball d’apps farà una avaluació més completa d’aquesta aplicació.

Es crea un fòrum per recollir continguts pel proper curs i es convida a tothom a participar-hi.

Es fa una petita descripció de les utilitats de l’entorn Nodes, doncs hi ha centres que volen demanar-ho. Alguns coordinadors pensen que una jornada tècnica sobre aquest nou entorn seria de gran utilitat.

Es reuneixen els diferents grups de treball per tal d’acabar els documents respectius i dissenyar una petita presentació per la darrera sessió, on cada grup exposarà el treball realitzat.

Albert Criado fa una presentació del seu projecte: El bosc dels coms

Publicat dins de General, Seminaris TAC | Deixa un comentari

Trobada de Corals d’Educació Secundària

XXI Trobada corals sec

El passat dilluns, dia 13 d’abril, es va celebrar a l’Auditori Axa de Barcelona la XXI Trobada de Corals d’Educació Secundària, on van participar 445 alumnes pertanyents a 13 centres educatius del Maresme-Vallès Oriental.

L’objectiu principal de la trobada va ser el de potenciar i difondre l’educació musical que estan duent a terme molts professors i professores als nostres instituts. El treball coral és primordial en molts centres, ja que a través de la música es treballen molts aspectes de la formació global de la persona, tant en la vessant del desenvolupament personal com de les habilitats socials i relacions interpersonals amb la pertinença i cohesió del grup, així com en l’adquisició de les competències bàsiques.

resize_concert_corals_secundaria

El concert conjunt de la Trobada ha estat un espai on fer música junts amb altres centres, tot visualitzant el treball dut a terme. També s’ha facilitat que l’alumnat conegui molts altres nois i noies d’altres centres que com a ells els hi agrada cantar. El repertori interpretat enguany ha estat el següent:

Himne dels pirates. Albert Guinovart.
– Quan tot s’enlaira. Txarango.
– Himne de la Infància. Save the Children.
– Els Segadors. Text E. Guanyavents.
– El cant de la Trobada. Constantí Sotelo.
– L’hora dels adéus. Popular escocesa.

Publicat dins de General, Trobada de Corals | Deixa un comentari

5a sessió STAC 14-15 del Vallès Oriental IV

El passat 23 de març vam dur a terme la 5a sessió del Seminari TAC del Vallès Oriental IV, que tenia com a temàtica principal “La revista escolar”.

Els assistents al Seminari havien contestat prèviament un qüestionari sobre la revista escolar del seu centre i, com a punt de partida, vam analitzar els resultats de la nostra zona. Després ens vam dividir per grups i vam provar les diferents aplicacions que se’ns proposaven:

  • El primer grup va utilitzar l’aplicació kanban2go.com per fer un desglossament i organització de totes les tasques que s’han de realitzar per fer una revista escolar.

  • El segon grup va fer pràctiques amb l’editor Scribus i va utilitzar una de les plantilles predissenyades.

  • El tercer grup va analitzar les diferents opcions de publicació on-line de revistes de centres per analitzar els pros i contres de cadascuna d’elles.

Finalment, vam fer una posada en comú dels aprenentatges de cada grup.

A la primera part del Seminari es van traspassar diverses informacions de caràcter TIC i TAC, com algunes incidències informàtiques dels centres, atacs de virus, actualitzacions d’antivirus, jornades TAC, dubtes sobre el desplegament del Servei d’impressió…

També vam dedicar una estona a analitzar el document del Consell Escolar de Catalunya sobre “Les tecnologies mòbils als centres educatius” i comentar els aspectes més rellevants. Es va exposar la iniciativa d’un institut de regular l’ús del mòbils mitjançant uns codis de colors i els beneficis que havia comportat en el centre.

Publicat dins de General, Seminaris TAC | Deixa un comentari

4a sessió STAC 14-15 del Maresme III

El passat dilluns, 23 de març, va tenir lloc el Seminari TAC d’Alella. A continuació resumim els continguts tractats.

Es tanca el google map compartit amb la geolocalització de tots els centres que participen en el seminari. Centres del Baix Maresme

Els grups de treball expliquen el material que han elaborat a dia d’avui, publiquen al curs els documents de treball compartits. A continuació continuen el treball en grup dins del seminari.

La majoria de coordinadors no han pogut completar l’enquesta sobre la Revista Escolar i es comprometen a fer-ho durant els propers dies. La majoria de centres no tenen una revista escolar activa i es proposa fer una revista col·laborativa entre els centres interessats coordinant l’edició des del CRP. Aquesta proposta es desenvoluparà en properes trobades.

Es presenten els documents referents a la implementació de les tecnologies mòbils:

– Document: Tecnologies mòbils als centres educatius (Consell Escolar de Catalunya)

– Com t’impliques en l’educació digital dels teus fills. Document de l’Ajuntament de Barcelona.

Els assistents troben força interessant el 2n document per a fer-ne difusió a les reunions de pares/mares dels centres respectius.

Publicat dins de General, Seminaris TAC | Deixa un comentari

4a sessió STAC 14-15 del Vallès Oriental I

Data: 23 de març de 2015

Horari: 15:00h a 18:00h

Lloc: ESC Colors (Les Franqueses del Vallès)

El passat 23 de març es va dur a terme tal quarta sessió del Seminari de Coordinació TAC del Vallès Oriental I.

La sessió es va dividir en tres parts. A la primera es va parlar de diferents notícies i novetats. A la segona es va treballar en equip per tal d’anar desenvolupant els diferents objectius plantejats aquest curs. Finalment es va reflexionar sobre la revista escolar, com està en els centres i cap a on ha d’anar.

De la revista escolar es va donar molta importància a la revista digital i com aquesta pot estar substituïda per un bloc o una altra eina 2.0.

Es va fer incidència sobre l’objectiu que té l’elaboració d’una revista escolar i de la importància que, encara que es doni en paper, estigui també en forma digital.

Es va explicar que la revista en paper pot estar enriquida amb codis QR o Realitat Augmentada per tal de connectar el paper amb la part més digital.

Es van presentar les eines que se’ns proposaven des de l’Àrea TAC i es va fer una petita valoració.

Ja cap al final es va plantejar saber com s’ha d’actuar davant les recomanacions d’ús de dispositius mòbils a les aules.

Publicat dins de General, Seminaris TAC | Deixa un comentari

4a sessió STAC 14-15 del Maresme II

1. Informacions diverses: 

D’entre totes les informacions penjades a la carpeta Drive d’aquesta sessió, destaquem:

2. Treball dels grups: 

Els materials compartits per tots els grups són visibles per tots els assistents. Val la pena mirar-s’ho ja que s’ha fet molta feina i molt bona, i del tot aprofitable pels altres centre.

  • Competència digital: hi ha plantilles de seqüenciació de competències digitals, presentacions del document al claustre i fins i tot exemples de programació.
  • PDI: s’està elaborant una presentació per fer més atractiu al claustre la utilització de la PDI, també hi ha un recull d’enllaços de recursos per la PDI.
  • Moodle: cadascun dels membres del grup està muntant un curs Moodle que experimentarà amb l’alumnat de Cicle Superior del seu centre, a títol de pilotatge. S’han redactat petites guies d’ajut per iniciar en l’ús i edició de Moodle.
  • Portafolis: tenen disponible informació sobre el marc legal, valoracions de diferents plataformes que es poden fer servir i plantilles d’ús. La part de transferència al centre resta pendent.

Acords per la darrera sessió: 

  • Alguns assistents han demanat un canvi de data. Teniu fins el divendres 27 de març per contestar la consulta i mantenir-la o canviar-la. En cas d’empat, baixa participació o d’altres problemàtiques, es quedarà tal i com estava.
  • Aquesta darrera sessió tindrà lloc a l’Escola La Roureda de Tordera, on ens presentaran tota la feina que han fet amb els Bee-bots.
  • Els grups de treball han d’anar avançant cap als objectius que s’han marcat de forma telemàtica. Dedicarem la primera part de la darrera sessió a concretar el format publicable del què es compartirà amb la resta de grups i a valorar el funcionament del grup.

MOLT IMPORTANT: Tothom ha de contestar l’enquesta sobre Revista Escolar

Publicat dins de General, Seminaris TAC | Deixa un comentari