5a sessió STAC 14-15 del Maresme II

Resum de la sessió d’ahir, que va tenir lloc a l’Escola La Roureda de Tordera, a l’equip directiu de la qual agraïm la rebuda i el tracte que ens van dispensar. Fem extensiu l’agraïment a totes les escoles que ens han acollit enguany.

Punts tractats:

1. Termini de l”entrega del treball realitzat pels diferents equips.

2. Tasques a realitzar.

3. Experiència amb els Bee-bot a Esc La Roureda i Esc Serra de Miralles

4. Treball per equips

5. Flipped Classroom

6. Altres informacions

Seguiment:

1. Termini de l”entrega del treball realitzat pels diferents equips.

S’acorda que els equips acabin la seva feina de forma telemàtica. El format d’entrega és lliure, responent a les necessitats de cada grup (prezi, document de text, presentació…). L’objectiu a aconseguir és que sigui un material útil per a altres centres que vulguin aprofitar-ho. Tots els materials elaborats es recolliran al web del servei educatiu.

El termini d”entrega finalitza el 27 de maig.

2. Tasques a realitzar.

Per tal de fer un millor tancament del seminari, caldrà que tothom:

• Completi l’enquesta de valoració oficial (la data límit és el 12 de maig, improrrogable).
  • Faci una entrada al padlet de síntesi per compartir amb els companys què us endueu del seminari i què us ha semblat el treball en grup. També s”hi poden fer propostes de millora respecte la dinàmica de la formació.
  • Intervingui en el fòrum «Quins temes volem treballar el curs vinent?» per a proposar temes a treballar el proper curs. Les propostes poden ser variades, només cal tenir en compte que l”objectiu final és millorar la competència digital als centres.
  • Faci la darrera entrada al «Diari d”aprenentatge». Si és possible, fóra bo que valoréssiu si us ha estat útil com a alumnes. Com a coordinadora, m’ha estat un eina molt útil per a copsar l”ànim del grup i re-dissenyar actuacions i dinàmiques dins el seminari.

3. Experiència amb els Bee-bot a Esc La Roureda i Esc Serra de Miralles

En Just Navarro, de l”Escola La Roureda (Tordera) i la María Ruiz de l”ESC Serra de Miralles (Tordera) ens expliquen l”experiència amb els bee-bots als seus centres. Són robots per introduir el pensament computacional a Educació Infantil i Cicle Inicial, però que també han resultat molt útils i motivadors per a introduir l”alumnat més gran en la robòtica i, per exemple, com a treball previ a l”Scracth.

La senzillesa d’ús fa que la majoria de professorat hi vegi l’aplicació didàctica: treball de vocabulari i donar direccions en anglès, lletrejar paraules, repàs d’operacions matemàtiques, treballar la lateralitat…

En el bloc de robòtica es penjaran els materials proporcionats per les escoles acompanyat d”imatges i vídeos il·lustratius.

4.Treball per equips

Els diferents equips van aprofitar part de la sessió per a continuar amb el seu treball.

5. Flipped Classroom

Es va fer un debat sobre «Flipped Classroom» on cal destacar diferents aportacions:

• En un moment en què s”està valorant l”idoneïtat dels deures a casa, fer que l”alumnat hagi de consultar el marc teòric a casa pot no ser el més adient. D”altra banda, cal assegurar la connectivitat a les llars, fet que depenent de la zona és molt difícil. També cal considerar la dispersió geogràfica de certs municipis, on part de l”alumnat viu en urbanitzacions, la qual cosa pot dificultar el desplaçament a biblioteques o altres llocs on disposen de connexió.
  • En vam valorar la utilitat com a complement, reforç o síntesi al treball fet a l”aula i també per a la promoció de dinàmiques d”aula més actives amb l”alumnat.
  • Es pot trobar més informació sobre «Flipped Classroom» i eines digital a:

6. Altres informacions:

• L”Erika Bartolomé, de l”Esc Mas Prats de Palafolls, ha compartit amb tots nosaltres la presentació del Pla TAC que va fer al seu centre. Es tracta d”un material molt pràctic que recomano que consulteu en cas que vulgueu engegar el pla TAC de centre.
Aquest article ha estat publicat en General, Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.