3ª Sessió SEMTAC Secundària Maresme II

La 3ª sessió del seminari TAC es va celebrar a l’Institut Esteve Albert, Sant Vicenç de Montalt i es van tractar els següents punts:

 

  1. INFORMACIONS

Jornades mSchools i Mobile World Congress:

20/2: Eduhack Es tracta d’una jornada de cocreació per posar en contacte docents amb interessos semblants i crear propostes pedagògiques. Els participants poden proposar idees o apuntar-se a idees/temàtiques ja proposades.

Mobile Learning Awards per professorat i alumnes. Pel professorat i centres es farà una cerimònia d’entrega de premis després de la reunió de directors. Per alumnes es farà el mes de juny i englobarà els premis d’apps i del mHm.

25/2 Jornada per a directors de centres per discutir l’ús de les tecnologies mòbils en l’educació. S’ha enviat correu als centres.

Linkat

El dimarts 9 de febrer amb el Dr. Joan de Gràcia, referent del Departament d’Ensenyament en aquest tema. La xerrada serà a Les Cases dels Mestres de Caldes de Montbui de 17.15 a 19.15 (mapa).Us passo l’enllaç a la inscripció.

INSTAMAPS Es veu interessant ja que dóna algunes opcions més que mHm i és mes senzill gestionar-ne les capes.

Difusió de les accions que s’estan duent a terme al territori i donar-les a conèixer a través del Portal inclusió Àrea TAC i Servei d’inclusió digital. Podeu enviar experiències de centres.

Materials de Mobilitzem la Informàtica

Promoure entre els centres l’ús dels materials desenvolupats per 3r d’ESO. L’any vinent desapareix l’assignatura d’Informàtica i no es podran usar els de 4t.

Nodes, formació mooc telemàtica de 30hores.

Dia de la Internet Segura 9 febrer Recull de recursos per usar amb alumnes

Robòtica

Cursos gratuïts online:

Robotica. Conectando con el mundo fisico Basat en vídeos d’en David Cuartielles.

Impresión 3D Aplicacions de disseny 3D i muntatge d’un impressora

Edison Robot robot petitó que podria ser interessant pels centres que treballen amb LEGO Wedo. És un robot que pot aprofitar peces de Lego Wedo però que permet evolucionar en la programació..

TIC

Actualitzacions a Windows 10: http://blocs.xtec.cat/primerieslaroca/2015/06/07/windows-10/ Aquesta actualització, tot i ser legal implicarà problemes amb programari com Panda ja que no està documentat al departament el funcionament amb aquest sistema operatiu.

Antivirus: Recordeu que el Panda 2015, s’actualitza a Panda 2016 de forma automàtica. Properament s’actualitzarà la documentació de la XTEC, sobre l’antivirus.

Incidències: Recordeu que les incidències/avaries/malfuncionament relacionades amb la xarxa es comuniquen directament al SAU. I que el procés de seguiment es realitza a través del Remedy(pau.Tic)

 

  1. CONTINGUTS SESSIÓ

Google Apps: Diferents aspectes que cal tenir en compte per implementar-ho: Presentació experiència Institut Sant Pol (Albert Arcas) ens parla dels Sites i de les rúbriques per avaluar.

Algun centre tenen el Llistat d assistència amb un full de càlcul compartit amb els mestres.

Google Classroom (cal domini): videotutorial Felip Cedeño quan els alumnes hi accedeixen, han de registrar se com alumne o professor.

Propostes pràctiques: crear rúbrica com a eina d avaluació, a partir d una plantilla de Jaume Feliu. Corubrics. Entres al drive, obres full de càlcul, fitxer, plantilles, cerques plantilles publiques. Corubrics.

AVANTATGES I INCONVENIENTS de l’ús de google apps: Omplir formulari

Demanar SEU per a la 5a sessió. La 4a es farà a l’INS de Tordera: proposar Silvia Zurita ensenyar Lego MInstorm.

Aportacions assistents:

Falta formació dels tècnics en temes de projectors, PDI, linkat…

Demanar mes informació sobre mobilitzem informàtica a 4t, desapareix?

Es pot sincronitzar Nodes amb Moodle.

Es parla del fet de compartir els materials que es creen als centres.

Es compara el moodle amb Google classroom. El classroom potser és més intuitiu per als alumnes.

Per poder fer missatges de difusió al correu, es poden fer grups però cal estar dins el grup per poder fer ne us.

Recomanen alumnes en practiques d empresa per ajudar a les tasques del coordinador TAC.

Aquest article ha estat publicat en General, Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *