Llegir per aprendre. Presentació de materials didàctics a l’àrea de Ciències Socials.

La presentació de materials didàctics dins l’àrea de Cienències Socials que es va fer el passat 21 d’octubre a Mataró,  és una actuació més inserida dins el  Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat i que té com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat.

Un dels objectius és el de potenciar la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

impuls_lectura
El material presentat treballa continguts de l’àrea de les ciències socials a l’ESO a partir de fonts primàries i secundàries.

A la Jornada de presentació també s’han ofert orientacions per aplicar aquest material a l’aula tenint en compte els  aspectes treballats a l’Impuls a la lectura.

Aquest article ha estat publicat en Impuls a la lectura, Llengües. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.