S’inicia la formació per les aules d’acollida i el suport lingüístic i social

Els dies 4 i 8 de setembre de 2015 es va iniciar la I Jornada de formació inicial de tutors d’Aula d’Acollida (TAA) i Suport Lingüístic i Social (TSLS) a l’EOI de Mataró i a l’ Institut Premià de Mar. La finalització d’aquesta formació serà el proper 12 d’octubre amb la presentació, via telemàtica, d’un treball elaborat per cada assistent al taller.

L’objectiu d’aquesta formació

Un dels objectius principals va ser l’exposició dels criteris que defineixen i diferencien aquests dos serveis, oferint estratègies d’intervenció, eines i recursos per a desenvolupar la tasca dels tutors AA i SLS.

La diferenciació dels dos recursos

En l’àmbit dels nous tutors d’aula d’acollida, es prioritzà el procés d’acollida i d’integració de l’alumnat nouvingut a l’aula d’acollida, nascut a l’estranger, i que s’ha incorporat recentment al nostre sistema educatiu. En canvi, en els tutors del Servei Lingüístic i social es va definir per l’atenció a l’alumnat de procedència estrangera no castellanoparlant que requereix un suport docent a l’aula ordinària per a l’aprenentatge efectiu en les àrees no lingüístiques del currículum ordinari.

Representants dels equips directius també hi eren presents

En les dues primeres hores de la 1ª sessió també assistiren 22 representants dels equips directius. La finalitat va ser que les direccions i els tutors inscrits a la formació coneguessin els criteris generals i específics que defineixen els dos serveis, i especialment del Suport Lingüístic i Social, de nova implementació per a aquest curs 2015-2016.

L’agraïment a la direcció i al tutor AA de l’Institut Premià de Mar

En la 2ª sessió d’aquest taller formatiu realitzat a Premià de Mar va intervenir el Sr Andreu Porta, per exposar a tots els assistents la seva experiència professional durant 10 anys d’aula d’acollida en el seu centre.

La valoració dels assistents a la formació

A l’espera dels resultats de la valoració individual dels assistents a través del qüestionari telemàtic, els formadors Carme Expósito i Josep Vila varen distribuir una avaluació interna específica per a conèixer més acuradament el grau de satisfacció general dels següents apartats: objectius, continguts, metodologia i dinàmica, organització, professorat i comentaris. La valoració ha estat molt positiva.

Aquest article ha estat publicat en Escola inclusiva, Formació, General, Llengües. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.