5a Sessió del Seminari TAC del Vallès Oriental IV

A l’última sessió del Seminari TAC de Bigues i Riells hem treballat alguns dels continguts de la web “Aprendre i ensenyar en entorns digitals“. En concret, vam seleccionar dos aspectes:
  1. La proposta d’integració de les TIC en el currículum mitjançant el model CTPD (TPACK) Coneixement Tecnològic-Pedagògic-Disciplinar
  2. Els Entorns Personals d’Aprenentatge (EPA – PLE)
En el primer punt, vam veure i comentar el vídeo de Judi Harris on s’explica la metodologia del TPACK i es van fer propostes de treball seguint les 10 taxonomies del model CTPD i alguns exemples d’activitats.
A l’apartat dels Entorns Personals d’Aprenentatge vam veure la relació entre el PLE i les dimensions de la competència digital. També es van explicar els diferents apartats del PLE i com es poden treballar amb els mestres i els alumnes. A continuació, es van fer grups de treball per crear el PLE del nostre Seminari TAC. El resultat es pot veure en un mapa conceptual fet amb l’aplicació Cacoo i en aquests webmix públics de Symbaloo:
Finalment, i de forma breu, es va comentar l’esquema amb les principals característiques de la metodologia “Disseny Universal d’Aprenentatge” i una presentació d’aplicacions per crear mapes conceptuals.
També es va lliurar als coordinadors una presentació que està a disposició dels centres sobre “Com acompanyar els nostres fills per una Internet Segura“. Tots aquest continguts es poden consultar al curs de moodle del Seminari.
Com a valoració del Seminari TAC d’aquest curs els assistents van destacar:
  • La proposta de continguts ha estat ben valorada. Es considera que els temes de les diferents sessions han estat interessants i amb aplicació a la pràctica docent i a la tasca com a coordinador TAC.
  • La transferència de la formació a l’equip directiu i al claustre resulta complicada a causa de la sobrecàrrega de feina als centres. Tot i això, en general es realitzen reunions periòdiques amb els equips directius i estratègies diverses per traspassar les informacions als claustres: punts TAC a reunions, plafó de notíticies del Seminari TAC… La repercussió d’aquesta transferència depèn en gran mesura de la consideració per part de l’equip directiu del centre.
  • De forma majoritària es valora que el Seminari TAC ha donat resposta a les necessitats dels coordinadors i que s’han pogut consultar dubtes i compartir aclariments. Algunes persones manifesten que s’hauria de deixar més temps de les sessions per resoldre problemes de caràcter tecnològic que tenen els centres.
  • Els assistents valoren molt positivament el Seminari TAC d’aquest curs i desitgen continuar el curs vinent. No obstant, manifesten la necessitat que l’horari del Seminari TAC estigui dins de les hores de permanència al centre. La majoria del coordinadors TAC tenen les hores de reducció el dia i hora del Seminari i, per tant, no s’afecta a l’atenció directa als alumnes. Per altra banda, es considera que la formació del Seminari TAC repercuteix directament als centres i hauria de tenir el mateix tractament que altres seminaris de coordinació d’equips directius. Alguns coordinadors manifesten que no assistiran al Seminari TAC si es realitza fora de les hores de permanència al centre.
Aquest article s'ha publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.