4a Sessió del Seminari TAC de Bigues i Riells

L”última sessió del Seminari TAC de Bigues i Riells l’hem dedicada al tema de la Lectura digital.

Primer de tot vam valorar la importància de treballar la comprensió lectora en entorns digitals a l’aula com una part fonamental de la competència lingüística i la competència digital. Es van posar de manifest les diferències entre la lectura “en paper” i la lectura digital, i es van enumerar les característiques pròpies.

A continuació, vam estudiar els ítems d’avaluació de les proves ERA del curs 2009 i vam analitzar com es treballaven a les proves de mostra que se’ns oferien.

Per altra banda, s’ha establert una relació amb el treball de la competència informacional i el seu desplegament segons el model 3-3-3.

Finalment, ens hem dedicat a analitzar les propostes d’activitats d’aula sobre les estratègies necessàries per fer una lectura digital eficient: elaborar un pla de cerca, saber quin és l’objectiu que es pretén, treure el màxim profit dels motors de cerca, saber utilitzar les paraules clau adequades, navegar sense perdre el rumb i avaluar la credibilitat de la informació que trobem.  Hem emprat les fitxes de la col·lecció TAC número 5 i altres

Cada mestre a creat una breu descripció d’una d’aquestes activitats per compartir-la en un fòrum del curs de moodle del Seminari. Posteriorment, es pot fer un recull de les activitats per transferir-les als claustres.

Aquest article s'ha publicat dins de General, Seminaris TAC i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.