“Petits Grans Emprenadors” de l’escola Àngela Bransuela

El projecte Petits Grans Creadors neix amb la intenció de fomentar la cultura emprenedora a l’escola Àngela Bransuela de Mataró. Aquest, té com a objectiu que els alumnes s’endinsin en la creació artística i cultural, participant activament en totes les seves fases, des de la creació d’una cooperativa (una productora audiovisual, una editorial, una companyia de teatre, etc.) fins a la producció, edició i publicació de l’obra. Aquest curs, els alumnes de 4t de l’escola han triat la creació literària.

Entre tots els alumnes ja han decidit quin serà el nom i el logotip de l’editorial:  “Bransanela Editorial”, per poder publicar el seu llibre de contes: LES 1.000 MERAVELLES.

Les 1000 Meravelles serà el fruit de molt esforç. Per grups cooperatius estan treballant a fons per aprendre com s’escriu un conte, les tècniques d’il•lustració, de maquetació i producció. S’han assessorat de tot el procés creatiu amb l’escriptora mataronina Lola Casas i amb l’il·lustrador Pere Cabaret i han analitzat les diferents parts dels contes amb la Mónica Ruiz de l’antiga biblioteca de Caixa Laietana. També han demanat un pressupost a una impremta i han parlat del finançament, que el faran a través del micromecenatge a la pàgina web www.verkami.com.

Quins objectius perseguim?
L’Objectiu principal és que els alumnes aprenguin d’una forma divertida, enriquidora i el més propera a la realitat possible. A través dels grups cooperatius treballaran valors com l’esforç i el respecte. Aprendran a dialogar, a valorar la feina dels companys i a prendre decisions de forma conjunta. Volem millorar les competències comunicatives, metodològiques i personals dels nostres alumnes.

Un regal per a tota la vida.
Amb la publicació del nostre llibre de contes cada alumne s’emportarà un regal per a tota la vida. Un petit tresor en forma de conte que podran explicar als seus fills i filles d’aquí 20 anys.  També volem compartir tot aquest treball amb els nens i nenes que vulguin, per això, posarem a disposició de les biblioteques de la ciutat un exemplar gratuït del nostre llibre.

La previsió de calendari del nostre projecte és la següent:
A mitjans de maig el llibre estarà a punt per imprimir.
Al juny es farà la presentació oficial del llibre en una de les biblioteques de la ciutat amb la col·laboració de l’escriptor mataroní Jordi Carrión.
Les recompenses s’entregaran al mateix acte de presentació del llibre o a la nostra escola durant el mes de juny.

El nostre projecte a verkami: http://www.verkami.com/locale/ca/projects/4756-les-1000-meravelles-un-llibre-de-contes-d-uns-petits-grans-creadors

El projecte a la web de l’escolahttp://blocs.xtec.cat/escolaemprenedora/projecte-petits-grans-creadors/

Petits Grans Emprenedors

Aquest article s'ha publicat dins de Desenvolupament centres, Esdeveniments centres, Innovació Educativa i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.