SANT JORDI 6è

AQUÍ TENIU ELS DIBUIXOS DE SANT JORDI DELS ALUMNES DE 6è. MOLT BONA FEINA NOIS I NOIES!!!

Enginys sonors – Makers a l’aula de 5è!

Els nens i nenes de 5è ens han demostrat que poden arribar a ser uns bons MAKERS.
Ens han mostrat la seva capacitat creativa i han aconseguit fabricar els seus dissenys de forma cooperativa.

Hem fet servir  una placa d’electrònica anomenada Makey-Makey que es connecta a l’ordinador amb un cable USB i  l’Scratch, un llenguatge de programació online.

La realització d’aquests projectes tecnològics ha estat possible gràcies al suport de Laia Albó, membre actiu del grup de recerca  TIDE de l’Universitat Pompeu Fabra de Barcelona

Hem fet servir un mètode de treball molt especial:
El DESIGN THINKING

En grups de 3 o 4 alumnes
hem aconseguit generar 8 prototips:

8 JOCS SONORS (fotos)

A1 ENDEVINA LA PEL·LÍCULA

A2 ENDEVINA L’INSTRUMENT

A3 ON ESTÀ EL GATET?

A4 BUSCA EL TRESOR

B1 EL MUSICAL DE POCO, BEA, BROCK  I PIPER

B2 UN CONCERT D’ANIMALS

B3  AQUÀTIC JUGEBOX

B4  EL LLIBRE PARLANT

Aquí us deixem una mostra de les presentacions i documents hem fet servir per realitzar l’experiència

Publicat dins de , Informàtica, Música | Deixa un comentari

El SISTEMA SOLAR

TALLER DE MATEMÀTIQUES (CICLE SUPERIOR)

En el taller de mates de C.S. estem fent com si treballéssim a una agència de viatges, calculant tots els preus d’un viatge a Lapònia, Finlàndia. És a dir estem aprenent a realitzar un pressupost (vols d’avió, excursions, habitacions d’hotel, etc.).

Els alumnes que ja hem acabat estem jugant al dominó d’operacions matemàtiques i a les cartes per practicar el càlcul mental.

Feu clic a la imatge de sota per veure les fotos.

Publicat dins de 5è i 6è, General | Deixa un comentari

Apadrinatge lector de 5è amb P5 (Curs 2018-19)

Durant aquest curs ens hem trobat els alumnes de cinquè amb P5 per practicar la lectura l’últim divendres de cada mes. Ha estat una experiència fantàstica, hem après i ens hem divertit molt. El darrer dels dies vàrem canviar els llibres i la classe per preparar un petita gimcana al pati. Ho vam passar genial!!!

Publicat dins de , 5è i 6è, , General | Deixa un comentari

Vídeos de les tres visites a Catalunya Ràdio – Curs 2018-19 (Taller d’audiovisuals)

Visita a Catalunya Ràdio dels alumnes de 5è i 6è de l’escola SPLAI en el curs 2018-19 en relació al taller d’audiovisuals. Moltes gràcies Marc Olivé!!!

GRUP A:

GRUP B:

GRUP C:

EXTRA GRUP B:

Sortides del primer trimestre de cinquè (Curs 2018-2019)

Visita a Catalunya Ràdio Cicle Superior (Taller MAV grup C)

El primer grup del taller MAV (mitjans audiovisuals) es va estrenar en les tres visites que realitzarem a Catalunya Ràdio, gràcies al pare d’en Roger, en Marc Olivé. Abans de res li hem d’agrair les seves gestions per poder haver gaudit d’aquesta visita, de la qual també ens va fer de guia indispensable.

Va ser una experiència genial. Poder veure en persona allò del que havíem parlat als tallers és impressionant. Milions de gràcies Marc!!!

Visita al Poble Espanyol de Montjuïc

Hem visitat el Poble Espanyol a Barcelona, a la muntanya màgica de Montjuïc, amb els nostres companys i companyes de sisè. Ha estat un dia molt divertit on ens hem trobat un personatge molt curiós que ens ha fet de guia. a més, va venir amb nosaltres el nostre fantàstic mestre de pràctiques l’Edu.

Un dia per aprendre d’una manera divertida i diferent. Genial!

La vida del riu (Tenes-Besós)

Els alumnes de cinquè hem conegut de primera mà el recorregut que fa un riu des del seu naixement fins la seva desembocadura. He visitat el naixement del riu Tenes i hem pogut analitzar les característiques que té un riu en el seu curs més alt.

Més tard, hem arribat a Sant Adrià del Besós on desemboca el riu Besós, és clar. Allà hem vist com el riu Tenes, afluent del Besós, anava a parar al mar convertit en un riu més gran.

Un dia genial!!!

Publicat dins de , 5è i 6è, , General | Deixa un comentari

Sortida al Parlament de Catalunya 6è (febrer 2019)

Els alumnes de sisè hem gaudit d’un gran dia visitant el parc de la Ciutadella, amb la intenció de conèixer el Parlament de Catalunya i de fer una activitat molt interessant: “Sóc diputat o diputada”. A més, hem visitat diferents indrets del propi parc i…hem pujat a les barques del parc!!! No patiu… no hi ha hagut naufragis. Desprès de la trobada al Parlament, on hem defensat les nostres idees en quatre grups polítics, hem vist la sala on es reuneixen els polítics de veritat. Una passada!!!

Per acabar, hem decidit anar a dinar a la platja de la Barceloneta i hem jugat una bona estona. Un dia genial!!!

Publicat dins de , General | Deixa un comentari

VISITA DE 6è A L’INSTITUT BARCELONA CONGRÉS

ELS ALUMNES DE 6è VAM ANAR A VISITAR UNS DELS INSTITUTS QUE TENIM ADSCRIT. VAM VEURE LES AULES, LA BIBLIOTECA I ALGUNES FEINES QUE REALITZEN ELS ALUMNES. DESPRÉS VAM FER UNA CLASSE EN ANGLÈS I UN EXPERIMENT AL LABORATORI. VA SER MOLT INTERESSANT!

XERRADA DE NÚRIA TORRALBA

Núria Torralba, enginyera de Telecomunicacions, professora d’universitat, auditora d’IT, mentora de la UPC i moltes coses més,  va venir a la nostra escola per explicar-nos una mica de la seva carrera professional i engrescar tots els alumnes a estudiar enginyeria, però sobretot a les noies ;o)