NENS I NENES SOLDATS

El dia 15 de novembre va venir una noia de la fundació Akwaba i ens va parlar dels nens i noies soldats de la Costa d’Ivori. Va passar un vídeo de la CASA D’ACOLLIDA DE GONFREVILLE, que te la fundació.

Els nens i nenes parlaven de la seva experiència.

La vostra participació en el debat va estar bé. Va ver un moment que la Camil·la va dir: “Les dones sempre fan més, fan menjar, netegen, tenen fils, cuiden de tots, fan les coses del homes, agafen les armes, i a mes a mes les violen!”…………ES INJUST!.

Us plantejo dos Qüestions:

Que poden fer nosaltres per aquest nens i nenes?.

Que va primer ser dona, home, negre, blanc, gitano, ric, pobre….. o ser persona?.

Que penseu?

Pot escoltar la cançó “soldados de papel” (David Bisbal)

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/mTC3uj-r3E8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

10 thoughts on “NENS I NENES SOLDATS

1. jefer i suitino

Som Jefer i Suitino, pensem que els nens son per que vagin a l’escola i no per anar a la guerra com fan alguns a Àfrica a canvi de menjar.

2. Celia & Camila

Buenos dias!
    Lo de los niños soldados estuvo muy bien y aprendimos que nosotros tenemos que valorar mas nuestra vida porque no es de las peores.
    Lo que importa es que tenemos que ayudarles como podamos!
    Adeu!

3. Patricia i Rubby

Som Patricia i Rubby parlem de la canço que esta a aquesta pagina, pensem que es molt maca i que els nens que van a la guerra son molt infeliços.

4. Edison y Eric

Som l’Edison i Eric i tobravem interesant sobre els nens soldats però també injust, ens va apenar com nens com nosaltres tinguin que anar a la guerra tenent que anar al col·legi.

5. Fancesc i David

Ens va agradar, pero el Video era en Frances i nosaltres dos l’enteniem amb uns altres alumnes provinents del CEIP Pau Casals, perque ha la Primaria la professora Mº Cruz ens va ensenyar a 5º i 6º Frances

Orvoire.(Adeú)

Francesc i Vila

6. Angelo

Em va agradar molt la conferencia que va fer aquella noia, perque em sembla molt bé el que estan fent per aquests nens i nenes. jo crec que no es tenen que fer aquestes coses amb aquests nens perque només són nens.

Angelo

7. Sergi

Sobre el plantejament d’ abans no hi ha ningú davant de ningú tots som iguals en drets i en deures ni el blanc va abans del negre ni l’ home de la dona , ni el ric del pobre… Avui en dia s’ està posant remei a tot aixo i per aixo us dic Visca la igulatat de rases, Visca la igultat de genere i Visca la igualtat de drets i deures.

8. Miriam

HOLA QUE EM VA AGRADAR MOLT LA XERRADA DEL NENS I NENES SOLDATS , PERQUE TENIA MOLTA RAÓ DEL QUE DEIEN I VA ESTAR MOLT BÉ PERQUÉ VAM APENDRE LA DURA VIDA QUE ES FEIA ALLÁ
    EN QUE UTILITZAVEN A LES DONES I COM FEIEN LA SEVA VIDA PER COLLIR EK MENJAR.
    I QUE EM VA AGRADAR MOLT.
    ADEÚ

9. Abel

Hola:
    Ami em va agradar el que vam fer lo de la practiques sobre el nens soldats. A mi em va sorprendre molt que nens de 6 o 7 anys fosin soldats, a mi em va fer molta llastima i es millor qe apadrinem un nen de la africa abans de que els maten de gana.

10. Abel

Hola
    A mi em va agradar molt les practiques que vam fer sobre lo dels nens soldats. A mi em va sorpendre molt que nens de 6 o 7 any vagin a la guerra