1. Els alumnes, com a protagonistes del procés educatiu, tenen dret a rebre una educació integral i de qualitat.
2. Els alumnes, a més dels drets reconeguts per la Constitució, l’estatut i la regulació orgànica del dret a l’educació, tenen dret a:
a) Accedir a l’educació en condicions d’equitat i gaudir d’igualtat d’oportunitats.
b) Accedir a la formació permanent
c) Rebre una educació que n’estimuli les capacitats, en tingui en compte el ritme d’aprenentatge i n’incentivi i en valori l’esforç, i el rendiment.
d) Rebre una valoració objectiva de llur rendiment escolar i de llur progrés personal.
e) Ésser informats dels criteris i els procediments d’avaluació
f) Ésser educats en la responsabilitat.
g) Gaudir d’una convivència respectuosa i pacífica, amb l’estímul permanent d’habits de diàleg i de cooperació.
h) Ésser educats en el discurs audiovisual.
i) Ésser atesos amb pràctiques educatives inclusives i, si es cau, de compensació.
j) Rebre una atenció especial si es troben en situacions de risc que eventualment puguin donar lloc a situacions de desamparament.
k) Participar individualment i col·lectivament en la vida del centre.
l) Reunir-se i, si escau, associar-se, en el marc de la legislació vigent.
m) Rebre orientació, particularment en els àmbits educatiu i professional.
n) Gaudir de condicions saludables i d’accessibilitat en l’àmbit educatiu, en els casos d’infortuni familiar o accident.