PROJECTE RIUS

Els nens i les nenes de cinquè entrem en el Projecte Rius, una activitat de la Guia Didàctica de l’Ajuntament. Als 4d ens ha tocat anar a la tardor i als nostres companys dels dinosaures a la primavera. Ha estat una experiència genial! Tot i que l’espai no era massa gran i que potser ens ha faltat mitja horeta, hem gaudit moltíssim. Hem pogut conèixer aspectes del Riu Ripoll i d’altres rius que no sabíem. Hem fet d’investigadors, hem pres dades, les hem contrastat, hem mesurat, hem observat….En resum, un matí ben diferent i molt profitós. A part de tot allò referent al riu la Laia, la noia que ens ha acompanyat, també ens ha explicat coses molt interessants sobre família Tolrà i la seva vinculació i important paper a Castellar. Pel camí ens hem trobat una de les fàbriques així que ha aprofitat per donar-nos algunes dades que ens han entusiasmat. Molts de nosaltres hem sentit la necessitat de conéixer més…..potser més endavant fem d’historiadors!

Una mostra de les imatges!

https://plus.google.com/photos/117880177596488458742/albums/5935457658974174897

VISITA AL CENTRE DE TRACTAMENT DE RESIDUS DEL VALLÈS OCCIDENTAL

La setmana passada els nens i les nenes de cinquè vam fer una sortida molt interessant. Us heu parat mai a pensar on va tot allò que no reciclem? I què en fan? Doncs precisament aquestes preguntes i moltes altres són les que ens van respondre amb la visita i l’activitat.
Al CTRV arriba la fracció resta per recuperar i reciclar tot allò possible.
A part de veure el recorregut que fa les deixalles que generem, ens van donar molts arguments per entendre la importància del reciclar nosaltres a casa i és que no hi ha màquina tan fiable com les nostres mans i els nostres ulls.
Després de fer un recorregut per les instal·lacions, jugar al joc dels magnètics ( on ens van posar a prova) i començar una preciosa pulsera que vam acabar a la classe….vam poguer reflexionar una mica sobre la importàcia de les tres R: reduir, reutilitzar i reciclar!
Us deixem unes quantes fotos de l’experiència. Feu click a l’enllaç!

https://plus.google.com/photos/117880177596488458742/albums/5935452297477472673