Sociolingüística a Secundària

En una situació de normalitat sociolingüística, és a dir, en què una llengua es fa servir en tots els àmbits i en cap cas n’és qüestionat l’ús, des del món de l’ensenyament segurament no hi ha un interès particular per fer conèixer a l’alumnat els conceptes bàsics de sociolingüística ni es percep gaire la necessitat d’analitzar críticament els prejudicis lingüístics, que poden impedir acceptar i apreciar un fet tan evident com que la diversitat lingüística és una part més del patrimoni cultural de la humanitat que cal preservar. En canvi, sembla que, a priori, situacions de conflicte lingüístic han de facilitar la reflexió sobre aquests temes, i més en un context com l’actual, en què a tot Europa arriben persones procedents d’altres llengües i cultures.

El cas de la comunitat lingüística catalana ens hauria de permetre, per tant, entendre, a part de la pròpia realitat, aquelles qüestions de llengua i societat aplicables al conjunt de situacions lingüístiques d’arreu del món.

Materials editats pel Servei d’Ensenyament del Català per a la I Jornada de dinamització a l’ensenyament secundari. Curs 2000-2001.

Sociolingüística a Secundària 1

Sociolingüística a Secundària 2

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *