Sau, ja és aquí!

campanar de Sant RomàOi que semblava que no arribaria mai? Doncs ja ho veieu, tenim Sau aquí mateix. A hores d’ara deveu estar repassant el que poseu a la bossa i gairebé acabant de polir les actuacions.
Per fer-vos una idea de les cases on ens allotjarem podeu visitar Can Mateu i La Cinglera.

Ja veureu de quin entorn tan espectacular gaudirem durant tres dies i del munt d’activitats que hi ha preparades per fer!

Per tranquil·litzar certes persones que estan una mica neguitoses per la fauna que hi ha dins l’aigua del pantà, poso aquesta imatge d’un aleví de silur. El tamany d’aquest aleví és semblant al tamany dels peixos que jo he vist al pantà cada vegada que hi he anat.

alevi1

Concert de jazz-blues amb Tandoori Lenoir

Impressionant!!!
No sé si esteu d’acord amb mi però el dimarts vam poder disfrutar d’un autèntic concert de rythm’n’blues! No podíem parar de seguir el ritme amb alguna part del cos mentre els músics feien sonar els seus instruments a cada cançó. A mi personalment em va encantar com portava el ritme el contrabaix. Molt bons, aquests Tandoori Lenoir!!!img_0316

tandoori20lenoir

El proper dimarts 25 de maig gaudirem d’un concert de blues a càrrec d’una de les millors bandes del gènere del panorama musical català. Els amants de la bona música estem de sort. Si voleu més informació sobre aquest grup i els seus components podeu visitar el següent link.

Hem treballat el color

El cercle cromàticAquestes darreres setmanes hem portat a terme el darrer taller de Visual i plàstica del curs: el Taller de Color. Vàrem començar amb un seguit d’activitats per familiaritzar-nos amb les barreges de colors primaris creant un cercle cromàtic; la segona activitat va ser més dura: pintar un bodegó, (que després ens vàrem menjar com a aperitiu, ja que ens havia costat tant de pintar); la darrera activitat ha estat la de recrear la paleta d’un pintor fixant-nos en un fragment d’un quadre i imitant-lo de la manera més fidel possible.

Podeu veure els resultats de les vostres obres d’art en aquesta galeria.

Fem d’actors i actrius

teatreCom ja sabeu, cada classe estem preparant i assajant unes obres de teatre per poder-les representar a final de curs.  Ben aviat podrem fer algun assaig a la sala d’actes per anar agafant les mides de l’escenari. Ara bé, heu d’estudiar força el vostre paper ja que així podrem fixar-nos més en els aspectes interpretatius.  Sembla que la “cosa” pot sortir realment bé.  No creieu?

Ja tenim els ous

Ultimíssima hora: Aquest matí, a les 9 i cinc minuts hem tingut el primer naixement, a hores d’ara ja està ben sec i fora de la incubadora, sota l’escalfor d’una bombeta. Esperem posar-hi, pròximament, el seu company que ha nascut aquesta tarda, (podeu veure les fotos clicant a la imatge), i tots els altres que vinguin!

ÚLTIMA HORA: Aquesta tarda hem volgut donar un cop d’ull als ous que tenim a la incubadora i de cop i volta hem sentit….. Piu,piu,piu,…! Si nois, sembla que com a mínim ja n’hi ha un que no trigarà gaire a treure el bec. Potser demà…

Avui divendres dia 16 d’abril ens han arribat els ous. Enguany, a més a més d’algun ou de perica i de gallina, també en tenim de faisà.  A veure si hi ha sort i d’aquí unes setmanetes tenim  naixements!!!! (piu,piu)

Si cliqueu damunt la imatge accedireu a un àlbum on podreu veure el procés que hem seguit per muntar la incubadora, anant a “Presentació de diapositives”, (a dalt a l’esquerra),  veureu una presentació automàtica.

Podeu consultar més informació sobre el procés d’incubació aquí.

incubadora

Sau… ja s’acosta!

dance-funky1Hola nois i noies del sisè de la plaça! Com ja sabeu s’acosten les colònies i hauríeu d’anar pensant en les actuacions que haureu de preparar per tal d’amenitzar la festa de l’última nit. Hauran de sortir com a màxim quatre grups per classe (pot ser una actuació, dues, tres o quatre). Les actuacions hauran de tenir uns tres minuts de durada. L’actuació podrà ser un ball, un play-back, una desfilada o una petita representació teatral de mim. Au vinga, animeu-vos i comenceu a agafar idees que aviat en parlarem!.

Ens han dedicat una il·lustració!

Resulta que aquesta tarda, quan he anat a tornar un llibre a la Maite, m’ha dit que hi havia l’Ignasi Blanch a l’escola. Ja sabeu que és l’il·lustrador de les “Pequeñas historias del globo” que vàrem llegir durant el primer trimestre.

Doncs l’he anat a veure i li he explicat que ara estàvem llegint un llibre que es deia “El reino de Kensuke”. Com que ell no el coneixia, m’ha demanat que li expliqués una mica de què anava el llibre, i mentre li anava explicant ha agafat una cartolina i un retolador i ris-ras-ris-ras, en un moment ha tingut feta una il·lustració. Finalment l’ha dedicada a tots els alumnes de Sisè.

Podeu veure com anava creant el dibuix clicant damunt la imatge.

Gràcies Ignasi!

Diada de Sant Jordi

collageJa fa dies que tots ens barallem amb les rimes, les síl·labes i les estrofes. Ufff! Finalment, però, s’ha aconseguit elaborar uns quants poemes que heu presentat als Jocs Florals de 6è.

Les deliberacions han estat àrdues i als mestres ens ha costat molt seleccionar quins d’aquests poemes es llegirien, perquè l’esforç de tothom ha estat gran i els resultats ens han semblat bons.  Tot i així, n’hem hagut de triar uns quants que hem cregut representatius i avui els hem anar a escoltar a la sala d’actes de l’escola.

Esperem que recordeu durant molt temps l’emoció que es respirava durant la lectura!