Presentació del Seminari d’Educació Física

El Seminari d’Educació Física (SEF) és

un espai de trobada de professors d’educació física de primària del Vallès Oriental nord on compartir experiències educatives. El SEF funciona des del curs 2007-08.

Des del curs 2008-09, el funcionament del SEF s’ha estructurat així:

cada membre organitza una sessió per als companys i companyes mestres d’EF. Cada sessió és un tema independent, amb un format independent. Cada professor ha escollit un tema en què se sentia “fort” des del punt de vista didàctic.

Els membres del SEF som

mestres d’educació física del Vallès Oriental nord. (En el curs 2009-10 van participar també mestres d’Hostalric). La composició cada curs ha anat variant una mica. El número de participants està al voltant dels 10 membres.

Els llocs de trobada preferents

han estat els propis centres on treballem (gimnasos, patis i altres espais). S’ha procurat que les sessions fossin fonamentalment pràctiques amb activitats adreçades als nostres alumnes però representades per nosaltres mateixos.

Un aventatge afegit de trobar-se als centres és

veure espais i materials dels companys. Comparar problemes i avantatges derivats de l’ús d’aquests espais.

Al Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de Sant Celoni

fem dues o tres trobades cada curs.  Les trobades al CRP tenen com a objectiu principal coordinar actuacions amb el vist-i-plau del propi CRP, planificar activitats i coordinar la publicació d’aquest Bloc.

Des del curs 2009-10 editem aquest bloc,

la qual cosa és una forma de deixar constància de les nostres activitats com a grup de treball en comptes de la clàssica memòria.

El bloc és també un recurs d’idees per a la docència de l’educació física.

Si bé aquestes idees no constitueixen una programació ortodoxa tenen la força de sorgir de la pràctica quotidiana. És a dir: funcionen.