Lectura compartida a l’institut Maria Aurèlia Capmany.


La lectura compartida d’un text és un tècnica d’aprenentatge i millora de la comprensió lectora basada en la relectura, l’objectiu fonamental de la qual és, per una banda, desenvolupar l’autonomia lectora de l’alumne; i, per una altra banda, aconseguir una major fluïdesa a partir d’un joc constant de preguntes i respostes. Aquest joc ens permet conèixer la realitat de l’alumne i tractar de connectar els seus coneixements amb el significat global i específic del text. Així doncs, el docent com a guia pot utilitzar estratègies per assolir aquest objectiu: previsió del contingut i dels fets, anticipació, recordatori del vocabulari, reconeixement d’idees principals, revisió del sentit del text, de l’ortografia i la puntuació. Actualment, les noves tecnologies representen un pas endavant en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels estudiants. És per aquest motiu que vam decidir fer-ne ús amb la gravació d’un petit vídeo. A continuació, fruit d’aquesta tècnica, us convidem a veure el producte final realitzat per alguns alumnes de l’aula d’acollida de l’institut. Gravat a la biblioteca del centre, ens agradaria que gaudísseu de l’escolta de la llegenda “La serp Arc Iris”.

JANÉ, Albert. (1995), “La serp Arc Iris” dins La volta al món en vint llegendes, Barcelona, La Galera.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JExA3ptc408&feature=youtu.be[/youtube]

Quant a Victòria Hernández

Sóc Victòria Hernàndez. Treballo a l'institut Maria Aurèlia Capmany de Cornellà de Llobregat.
Aquest article s'ha publicat dins de Portada, Secundària i etiquetat amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Lectura compartida a l’institut Maria Aurèlia Capmany.

  1. Retroenllaç: Lectura Compartida D’una Llegenda | Institut Maria Aurèlia Capmany

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *