LA BIBLIOTECA MÒBIL

A l’escola Joan Perich i Valls, els nens i nenes de primària poden llegir una estona al pati.
Tenim una biblioteca mòbil amb llibres i revistes infantils.
Uns nens i nenes de 6è s’encarreguen de treure i guardar la petita biblioteca.
Cada trimestre es renoven els llibres i les revistes.
Aquesta activitat té com objectiu potenciar la lectura com una estona de plaer i relax , formant part del pla lector del centre.

Publicat dins de Portada, Primària | Deixa un comentari

A Infantil escoltem i vivim els contes tradicionals

Una de les millors eines per ajudar al desenvolupament del llenguatge la constitueixen els contes. Els contes són un vehicle de comunicació i expressió que permeten als nens i nenes desenvolupar la fantasia i la imaginació, aprendre la llengua, descobrir valors, comportaments, relacionar-se amb els altres i amb l’adult, resoldre conflictes, viure emocions …

Els contes afavoreixen el procés de maduració integral de la personalitat de l’infant.

A la biblioteca de l’escola, es creen ambients per poder escoltar, mirar i representar els contes.

img-20170112-wa0003-p3

Els cargols molt atents al que els explica la Mercè!

img-20170124-wa0005-p3-1

Publicat dins de Infantil, Portada | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

L’ambient de biblioteca

Aquest curs, els nens i nenes d’ Infantil de l’escola Sant Francesc, hem començat “els ambients”. Un d’aquests ambients és el de biblioteca. Els dijous a la tarda i els divendres al matí, la biblioteca es transforma i es converteix en un espai on els nens i nenes de P-3 i P-4 aprenen i juguen, es relacionen, treballen plegats, desenvolupen la seva imaginació, s’organitzen…

A l’ambient de biblioteca ens expliquem i mirem contes, ens disfressem i ens posem en la pell dels personatges dels contes, fem teatre, titelles i juguem amb els personatges dels contes.

 

 

Publicat dins de Infantil, Portada | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Coneixem al “Petit Pelut”

Els nens i nenes de 1r de l’escola Sant Francesc, hem conegut els còmics del “Petit Pelut”.
Primer ens han explicat quina diferència hi ha entre els contes i els còmics. Després hem vist un còmic del “Petit Pelut” i ens hem adonat que no hi havia lletres, hi ha dibuixos però no paraules… Com ho podem llegir?
Tots els nens i nenes hem estat d’acord que ens hauríem d’inventar nosaltres les paraules, mirar molt bé el que està passant a cada “vinyeta” del còmic i explicar-ho.
Ens ha agradat molt!!!
Sabeu per què?
L’Arnau diu: “m’ha agradat perquè el Pelut és molt maco!. I el Paul opina: ” M’ha agradat perquè fa gràcia les coses que fa”.
A l’Isaac li agrada: “Perquè va per tot el món”. I l’Unax diu que l’hi ha agradat: “Perquè li passen moltes aventures”. Al Naïm li ha agradat: “Perquè hi ha un vampir”.
La Janna diu: “M’agrada perquè no té lletra i ho hem d’endevinar i això és molt divertit”.
A la Sara li agrada “El Petit Pelut” : “Perquè li passen moltes aventures divertides”. 
I la Lina ens diu: “M’agrada perquè fa molta gràcia i fa moltes coses”.
Al Pol li agrada perquè: “El Petit Pelut es troba una sirena”. L’Aina diu que li agrada: “Perquè quan El Petit Pelut es desperta li sona el despertador i fa i un salt!”.
A la Lucia li agrada perquè: ” És molt divertit” i a la Núria també li agrada: “Perquè és molt divertida la vida del Pelut”.

 

Publicat dins de Portada, Primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

El Cuenta – Cuentos a l’escola Espai 3

Els nens i nenes de Primer de l’escola Espai 3 fem l’activitat del CUENTA – CUENTOS que consisteix en que cada setmana a l’hora de castellà, un nen/a es prepara a casa un conte i l’explica després a la classe davant dels companys i companyes.

Aquest alumne/a pot portar el material atrezzo que vulgui (disfressa, Power Point, titelles, mural, etc…).

És una manera de treballar l’expressió oral en castellà i de perdre la vergonya a parlar davant dels altres.

Publicat dins de Portada, Primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Taller d’escriptura per parelles, per grups a quart

Els nens i les nenes de quart de l’escola Pau Casals fan setmanalment una sessió de llengua escrita en mig grup. Escriuen coses ben diferents i divertides. Unes vegades individualment, d’altres en parelles, en petit grup.

Aquí teniu alguna de les seves valoracions que recullen les diferents activitats que hem fet al llarg del curs: “A mi el que m’ha agradat més fins ara és quan vam descriure el Yo-Kai que ens agradava més “ Eric L.

“A mi… quan hem explicat un dia divertit d’aquestes festes” Irene

“A mi… quan vam fer la descripció i la tria de les característiques del Gerard Piqué per fer el joc del Tabú” Enric G.

“ A mi la descripció dels zomblings” Hugo.

“A mi quan havíem d’escriure un petit text amb una lletra prohibida, no podíem fer servir la s” Ivan.

“Per mi el més xulo és fer el conte per parelles perquè treballar amb la Clàudia i els amics fent coses divertides és millor” Iria.

Publicat dins de Portada, Primària | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Grups cooperatius a 1r de Pau Casals

L’alumnat de primer de l’escola Pau Casals treballem una sessió setmanal de llengua catalana amb grups cooperatius.
Fem sis grups d’uns 4 o 5 alumnes i cadascú de nosaltres tenim una tasca assignada.
L’explicador/a s’encarrega d’explicar la feina a la resta del grup.
L’escriptor/a ha de supervisar que la feina estigui ben escrita.
L’encarregat/da del material ha de repartir i recollir el material que es necessita per dur a terme l’activitat.
El secretari/ària ha d’escriure l’acta del que hem fet durant la sessió i signar-la.
Fem activitats molt diverses per treballar la lectoescriptura d’una manera col•laborativa i molt divertida!!! Una de les activitats que més ens agraden és fer servir les tauletes de llum…a les fosques!!!

Publicat dins de Portada, Primària | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Bases de la Mostra de Punts de llibre 2017

Publicat dins de Infantil, Portada, Primària, Secundària | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

La carta als Reis: padrins d’escriptura

Els nens i nenes de 6è de l’escola Pau Casals ens expliquen l’experiència d’escriure amb 2n la carta als reis mags:

Avui quan em arribat a l’escola, ens han dit que ajudaríem als nens i nenes de 2n a fer la seva carta als Reis. Estem tots molt contents de poder fer-ho.
Per a fer-ho ens hem dividit en parelles, el padrí i el fillol. Hem anat a la sala d’informàtica, hem agafat els ordinadors i ens hem posat a treballar.
Els nens i nenes tant de 6è com de 2n estem molt emocionats!
La carta ja tenia un model, nosaltres només havíem d’omplir la carta amb els regals que volia el fillol o fillola, el seu nom, els anys que té i una imatge dels regals.
Les opinions dels padrins i dels fillols són molt positives, a tots ens agrada molt fer la carta als Reis Mags d’Orient.
Les cartes ja estan preparades, només queda enviar-les i esperar a que responguin. Quins nervis!

Publicat dins de Portada, Primària | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Corre corre, carbasseta…

 

A l’escola Pau Casals els nens i nenes de P4 a 6è han fet diferents tallers per celebrar el dia de la Castanyada.
Uns grups dels tallers formats per infants de P4, P5, 3r i 4t s’han immers en el meravellós món del conte: “Corre corre, Carbasseta”. Els/Les mestres ensenyaven un vídeo del conte en Gallec o l’explicaven i mostraven les diferents imatges a través de la PDI. Els infants entusiasmats escoltaven amb atenció. A continuació, feien una estona de reflexió i posada en comú de tot allò que els havia interessat (preguntes, neguits,…). Després, per subgrups realitzaven titelles en volum dels personatges principals que apareixien. Els nens/es s’ajudaven entre ells/es i van gaudir aprenent d’una manera diferent.
Uns dies més tard, les famílies van poder veure la creativitat i el treball dels seus fills/es exposats pels passadissos de la nostra escola.
Aquí trobareu una petita mostra de les activitats:

Publicat dins de Portada, Primària | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari