- INTRODUCCIÓ
La finalitat d’aquest pla és definir la normativa i funcionament en la reobertura del nostre centre, en el moment que la ciutat de Barcelona entri en la Fase 2 de desescalada.
El pla s’ha fet tenint en compte la continuïtat de l’acció telemàtica fins a l’acabament del curs, tal com s’ha estat portant a terme des de l’inici del confinament.
Aquest pla es redacta seguint les “Instruccions per a l’organització de l’obertura dels centres educatius” facilitades pel Departament d’Educació, el qual incorpora les mesures establertes per les autoritats sanitàries. Per aquest motiu hi poden haver parts del document i dels seus annexes que siguin còpia íntegra dels documents facilitats pel Departament d’Educació.
- PROFESSORAT I ADMINISTRACIÓ
Tot el professorat, personal administratiu i direcció del centre han entregat la Declaració Responsable.
- Professorat que no podrà assistir al centre per la seva condició de vulnerabilitat:
- Sandra Ferré Gómez
- José Ramón Ramón Palacín Naval
- Mª Jesús Vicioso Fernández
- Professorat que no assistirà pel fet de tindre fills menors de 12 anys.
- Marta Martínez Mairal
- Rebeca Marcos Arroyo
- Professorat i personal d’administració que sí pot assistir al centre.
- Aida Blanca Elola Martínez
- Cristina Amorós Moret
- Cristina Rovira Gago
- Josep Maria Eroles Isern
- Judit Guasch Viñarás
- Lídia Montserrat Llobet
- Débora Nuñez Segurado
- Marc Semino Malé
- Michael Alonso Kenrick
- Naiara Bautista Palau
- Pilar Santos Martín
S’ha facilitat a tot el personal treballador el document “Mesures de protecció i prevenció” en el que s’indiquen els protocols, nous procediments i mesures a aplicar per tal d’evitar el risc de contagi.
A l’apartat “Acció personalitzada i/o tutorial” queden recollits els horaris previstos en els quals cada mestre/a atendrà als seus/seves alumnes.
3. ALUMNAT
S’ha enviat un formulari a totes les famílies per tal de poder saber quin alumnat assistiria al centre aquest mes de juny.
Un cop les famílies han confirmat l’assistència dels seus fills/filles a l’escola, se’ls ha enviat el model de Declaració Responsable corresponent i el document “Retorn a l’escola Educació Infantil” o “Retorn a l’escola Educació Primària” (Veure Anex II a/b), segons etapa educativa, en el que s’hi indica:
- Requisits que ha de reunir l’alumne/a per poder assistir a l’escola.
- Malalties de risc per a la COVID-19
- Obligatorietat de prendre la temperatura al nen/nena abans d’assistir a l’escola.
- Obligatorietat de presentar la Declaració Responsable.
- Protocol d’actuació en cas de detecció de simptomatologia compatible amb COVID-19.
- Organització d’espais i grups.
- Ús material escolar.
Nombre d’alumnes que assistiran de primària per cursos:
A l’apartat “Acció personalitzada i/o tutorial” queden recollit els horaris previstos perquè cada un dels/les alumnes vingui a l’escola.
- ORGANITZACIÓ ACCIÓ EDUCATIVA
S’havia previst utilitzar l’aula polivalent de l’edifici d’Educació Primària per acollir als 4 alumnes d’Educació Infantil que inicialment havien sol·licitat aquest servei. És una aula gran amb pissarra digital, en la qual s’hi havien de portar 4 taules d’infantil i algunes cadires. També s’havien preparat materials d’ús individual.
No hi ha prevista cap acció educativa amb l’alumnat d’Educació Primària.
- ACCIÓ PERSONALITZADA I/O TUTORIAL
HORARIS – PROFESSORAT – ALUMNAT
Es preveuen un mínim de 15 minuts entre cada una de les trobades perquè no hi hagi coincidència d’alumnes i professorat en els passadissos.
Les diferents reunions es realitzaran a l’aula corresponent al nivell que han tingut al llarg del curs.
Els/les tutors/es dels cursos de 1r, 4t i 5è de primària tenen previst fer tutories individuals amb alguns/es alumnes. Les de 5è no les podrà fer la seva tutora, ja que és persona amb condició de vulnerabilitat, en el quadre corresponent s’indica el mestre que les portarà a terme.
El tutor de 6è de primària té previst fer una tutoria amb un grup d’alumnes d’aquest curs. Aquesta es farà a la seva aula, la qual té dimensions suficients per a respectar les distàncies de seguretat.
Pel moment no tenim cap activitat concretada per a la setmana del 15 al 19 de juny però, degut la situació canviant en que ens trobem, no descartem la possibilitat de concertar alguna tutoria amb l’alumnat.
Del dia 8 al 19 de juliol, de dilluns a divendres i en horari de 9:00 a 13:00, sempre que no hi hagi cap activitat amb alumnes a l’escola, es farà atenció a famílies amb cita prèvia.
- COMPLIMENT DE LES CONDICIONS SANITÀRIES
Per tal de garantir les mesures de seguretat establertes, es seguiran les indicacions que es troben en l’annex 1 CONDICIONS PER A LA REOBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2 del PLA D’OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2 DE DESESCALADA EN LA FINALITZACIÓ DEL CURS 2019-2020 I PER A L’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DELS CENTRES I ELS ESTUDIS DEL CURS 2020-2021.


