Projectes solidaris

JOVES COMPROMESOS I IMPLICATS

“Cors solidaris” és el projecte de voluntariat engegat a l’escola Sagrats Cors. Un total de 42 alumnes de 3r  i 25 de 4t d’ESO, nois i noies d’entre 14 i 16 anys, i  7 professors s’han implicat en aquesta formació que té l’objectiu de participar desinteressadament en activitats solidàries dins la pròpia comunitat educativa i del poble de Centelles.  El jovent té l’oportunitat de fer la seva aportació a la societat i comprovar que aquesta aportació és útil i de gran ajuda.

Els projectes engegats, un total de 7 (Reforç escolar, Gran recapte d’aliments, Marató de sang, Companys lectors, Internet segura de tu a tu i Recollida de roba), es realitzen gràcies a la col·laboració d’entitats com Càritas, el Banc d’Aliments, el Banc de Sang i els Mossos d’Esquadra.

Reflexionar sobre problemes reals, comprometre’s vers els altres, tenir una actitud crítica, mostrar responsabilitat i respecte, esforçar-se i participar en la comunitat són valors que es volen transmetre. A més permet  conèixer als joves les associacions i les persones compromeses en la transformació social del poble.

Aquests són els projectes del Servei Comunitari que des del Departament d’Ensenyament s’impulsa per a l’alumnat de secundària obligatòria: “Una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat”.

L’alumnat tant de primària com de secundària participa també en altres activitats cíviques impulsades per entitats del poble i que permeten a nens i nenes, noi i noies implicar-se en la pròpia comunitat: Cursa pel Sàhara, Cantada de nadales a la Residència d’avis, la Coca solidària i Murs de la Mediterrània.

Col·laboradors cursa pel Sàhara: Judit Domènech, Laura Martínez, Miquel Garcés, Josep Garrido, Joan Gil, Xavier Musach, Josep Lluís Relats, Jordi Romeu, Joan Ruvireta i Ramon Salvans.

Moltes gràcies a tots!!

fotos