Els espais socials de creació conjunta no són nous si bé que la xarxa els ha ampliat. Per algunes persones s’han convertit en el seu món de projecció virtual …
Les persones som éssers creatius i els milions d’estímuls que rebem fomenten aquest desig. Les noves eines permeten la publicació i la projecció personal al món.
La situació actual és que, molt sovint, el mètode creatiu a les aules xoca obertament amb el mètode que hi ha fora.
No podem dir a l’aula s’escriu i es llegeix i a fora no. Ni molt menys podem afirmar que només s’aprèn dins l’aula.
El problema és com integrem les múltiples maneres d’aprendre de manera que generem coneixement útil per als alumnes.
No es tracta d’abandonar-ne un per abraçar l’altre. És evident que, en el cas del fanfic, la producció no s’ajusta al que estem acostumats a treballar dins l’aula, però té uns components de motivació, creació, treball cooperatiu, … que no podem pas desaprofitar.
El cove de les paraules
fanfic, remix, creació i coneixement
Aquest article ha estat publicat en Per rumiar, Remix. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.