TREBALLEM LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA

Des de la matèria de Música donem la benvinguda a l’alumnat mitjançant una activitat musical acompanyada d’una fitxa sobre els seus coneixements previs. Un cop identificat el nivell de coneixement envers la matèria, comencem a treballar!

La música està composta per sons i els trobem en la nostra vida quotidiana. Molts d’aquests sons ens poden afectar positivament o negativament, i aquí és on entra la conscienciació de l’alumnat sobre la contaminació acústica mitjançant una activitat a l’aula. El terme contaminació acústica fa referència al soroll ambiental, quan aquest es considera com un contaminant, és a dir, quan comporta un so molest que pot produir efectes fisiològics (com ara la pèrdua d’audició) i psicològics (com ara la irritabilitat), ambdós nocius per a les persones.

L’activitat d’avui s’ha realitzat a partir d’un exemple significatiu: ESTUDI DE LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA DE L’ESCOLA. Amb l’alumnat de Secundària hem realitzar un mapa sònic i enregistrat mostres auditives per mesurar el nivell sonor de les diferents zones de l’escola, en horari lectiu.

Mapa sònic realitzat per una alumna de 4ESO

Mapa sònic realitzat per una alumna de 4ESO

Com a conclusió, l’escola emet uns nivells sonors baixos que no afecten negativament a la qualitat de vida i el desenvolupament del personal docent.

Des de la matèria de Música, us animem a que ho realitzeu al vostre entorn, perquè prengueu consciència d’aquesta contaminació invisible que ens afecta diàriament i poder mirar d’actuar per poder millorar la nostra vida quotidiana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *