A Catalunya Ràdio per la defensa de les humanitats

El passat 16 de gener vaig participar com a convidada al programa El Matí de Catalunya Ràdio  per parlar del manifest Unes humanitats amb futur que l’Institut d’Estudis Catalans ha promogut,  per recuperar la lectura dels clàssics i els referents humanístics de la nostra civilització davant l’actual empobriment cultural en què es troba el nostre país.

Juntament amb Joan Domènec Ros, president de l’Institut d’Estudis Catalans, i jo mateixa com a  professora de grec a l’Institut Jaume I de Salou i presidenta de l’Associació de Professors de Llengües Clàssiques de Catalunya hem conversat amb Mònica Terribas sobre la crítica situació per la qual passen les humanitats avui i han fet una crida per cercar els referents humanístics a la nostra societat.

Vaig defensar la tasca del dia a dia del professorat de Clàssiques, la nostra professsionalitat i la passió, amb la qual intentem trasmetre aquests referents clàssics a l’alumnat d’avui, malgrat les dures condicions laborals, apostant per una educació hunanística i transversal.

He destacat el Concurs Odissea com una experiència que mou més de 900 alumnes de clàssiques i que els empeny precisament a cercar referents clàssics a través d’un entorn virtual, demostrant que tecnologia i món clàssic no van per separat.

Podeu sentir el programa clicant el següent enllaç:

Informació de l’IEC sobre el manifest

Què en penseu, vosaltres? Us preocupa el futur de les humanitats? Hi estet d’acord? Teniufernts clàssics?ros i txell i territxell