Noura Oussidi i Isa Burgos

Departament de serveis a la comunitat

L’alumnat de 2n d’Animació Sociocultural i Turística de l’institut Severo Ochoa ha organitzat i dinamitzat la 7a edició de les Jornades d’Animació Sociocultural i Turística 2019, amb el suport del professorat i l’alumnat 1r d’ASCT del centre.

Aquest acte s’ha realitzat el divendres 29 de març a l’Institut Severo Ochoa i a l’Institut Joaquim Blume, on s’ha reunit l’alumnat i el professorat d’arreu del territori  català d’aquest cicle de grau Superior.

La presentació de la Jornada es va realitzar amb una obertura musical de dansa que va sorprendre a tothom amb un gran somriure. L’acte va reunir unes 250 persones i per això vam requerir de la sala d’actes de l’Institut Joaquim Blume, que ens va permetre també fer les converses de l’animació, on es debatia entorn al fil conductor de la trobada: “passat, present i futur de l’animació”.

Els i les diferents participants han tingut l’oportunitat d’explicar les seves experiències en la seva transició al mercat laboral i han intercanviat punts de vista sobre les oportunitats i limitacions amb la resta de convidats i convidades. L’objectiu principal era fer arribar els aspectes professionals d’un/una animador/a sociocultural en l’actualitat i ampliar la perspectiva professional. Ha servit per poder compartir amb professionals en actiu les inquietuds de la família d’animació.

A més a més, tothom que ha participat en la Jornada  ha gaudit realitzant un seguit de tallers. Aquests tallers són una   mostra de projectes comunitaris actuals, que ben segur podrem aprofitar per a la nostra pràctica d’animació: Basket-Beat,hip-Hop,twerk,ritmes,risoteràpia,zinteta,robòtica, arteràpia i biodansa.

L’Antonio ens ha obert la gana a ritme de zumba i hem compartit un menjar comunitari. Hem pogut assistir igualment  a l’assaig de teatre social que havia preparat el grup de 1r, on representaven escenes quotidianes de la nostra cultura patriarcal que ens rebel·len.

Les Jornades d’ASCT han conclòs amb una Mini Disco que ens ha preparat el Grup Stel Campings. Ens han ensenyat com animar els espais turístics destinats als més menuts.

En resum, satisfacció conjunta al final de la jornada quan recollim i ens acomiadem de les noves amistats. Treball en equip i reconeixement personal per apoderar-nos i creure més que mai en les nostres aspiracions!