Alumnat 2n CFGM Gestió Administrativa

Totes les empreses simulades de l’Institut Severo Ochoa vam tenir una xerrada sobre el lideratge, guiada per Nerea, una noia amb molta experiència dins d’aquest sector.

1. Primer de tot la Nerea ens va demanar que ens descrivíssim amb una sola paraula. Per ajudar-nos a valorar-nos personalment.
  1. Després ens va explicar amb ajuda d’un ‘’Power Point’’:
  • QUE ÉS EL LIDERATGE
  • COM SABER SI TENIM AUTOESTIMA
  1. El següent exercici, va consistir en descobrir qui era el nostre exemple a seguir, per això, vam pensar 3 persones de:
  • LA FAMÍLIA
  • AMICS
  • PROFESSIONALS o FICCIÓ
  1. Vam fer un rol-play simulant la següent situació:

-Estem a la cua de vendes d’entrades per un concert, hi ha molta gent esperant i una persona es cola.

– Calia estudiar les possibles reaccions, imitant una actitud:

• PASSIVA
  • PROACTIVA
  • REACTIVA
  1. Per finalitzar, ens va posar un petit vídeo on es mostrava, en la vida quotidiana, qui era un líder per naturalesa i quines persones depenien dels altres per activar-se. A continuació, vàrem opinar i debatre, en referència a la importància del  lideratge a les empreses.

Tot l’alumnat va valorar la xerrada molt positivament, felicitant a Nerea per el seu gran treball i per ensenyar-nos, d’una forma molt pràctica, quines qualitats ha de tenir un líder. El que més ens va agradar de la xerrada va ser que vam poder intervenir en tot moment i no només eren explicacions per parts seva, també les activitats ens van fer reflexionar com actuem davant d’un problema i com hauríem d’actuar. Aquesta xerrada ens va ajudar a  millorar la nostra autoestima i capacitat de lideratge.