Judith Cárceles i Érika Morgado,

3r d’ESO, optativa de revista.

Des del dia 9  fins al 18 de novembre es va celebrar a l’institut la  Setmana de la ciència, amb l’objectiu de  fomentar l’interès dels alumnes per les ciències.

Durant aquests dies, es van fer una sèrie d’actes on van participar els alumnes de l’ESO, juntament amb els professors/es.

Els alumnes de primer van penjar una reproducció del sistema solar al passadís del segon pis. A més de fer les maquetes dels planetes, van buscar informació sobre cada un d’ells.

A les escales, van fer una línia del temps de la vida a la terra. Cada graó  de l’escala representava 100 milions d’anys.

Els alumnes de 4t  van fer una  exposició  d’ecosferes al passadís del tercer pis, les van construir en pots de vidre tancats hermèticament. L’objectiu és que les ecosferes siguin un espai on es reprodueixin les condicions de qualsevol ecosistema, on es genera i es manté la vida.

A la sala de teatre van fer exposicions d’habitatges verds, maquetes de cèl·lules,  estructures fetes amb canyes i cristalls fets pels alumnes.

A la biblioteca es va fer una exposició sobre el patrimoni de la nostra ciutat, ja que aquest any el tema central de la setmana era el patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea.

També es van fer xerrades parlant sobre les noves tecnologies que ajuden a trobar noves cures sobre el càncer, etc.

Ens agradaria fer una proposta per al curs que ve: en comptes de fer exposicions als passadissos ens agradaria més anar al laboratori i fer experiments!

Podeu trobar més informació en aquesta web.