Celia Recio

3r d’ESO, optativa de  revista.

El 23 de novembre es va fer una commemoració del Dia Internacional per l’eliminació de la violència contra la dona, en la qual dos alumnes de quart van llegir un  manifest a la sala d’actes.

Imatge: ONU Mujeres.

La violència contra dones i nenes és una de les violacions dels drets humans més esteses, persistents i devastadores del món actual sobre la qual amb prou feines s’informa als mitjans de comunicació, a causa de la impunitat de què gaudeixen els perpetradors i del silenci  i la vergonya que pateixen les víctimes.

En general, la violència es manifesta de forma física, sexual i psicològica.

El divendres 23 de novembre pel matí,  tots alumnes d’ESO ens vam reunir a la sala d’actes (per la pluja no es va poder fer al pati) i  dues alumnes de 4t van llegir un manifest  sobre la violència de gènere. Alumnes de 3r també van participar en l’acte cantant una cançó.

Elena Mayral, professora de l’institut, va traduir simultàniament el manifest al llenguatge de signes.

El manifest que van llegir es va entendre molt bé i m’agradaria que els homes entenguessin què és fer mal a una dona i que mai més  hi hagués violència de cap mena.

Podeu visitar aquesta web si voleu saber més  sobre el tema.