Oumaima El Fadilli

3r ESO Optativa de revista

L’objectiu d’aquesta entrevista és conèixer el Pau, professor en pràctiques de l’institut,  que lluita per fer el que li agrada.

Com et dius?

Pau.

Quants anys tens?

27 anys.

Què has estudiat?

He estudiat ESO, Batxillerat tecnològic i  enginyeria mecànica a Girona, que durava quatre anys. He estat un temps treballant i ara estic estudiant un màster  per ser professor de secundària.

Què et va  inspirar a estudiar  aquesta carrera?

No sé dir què em va inspirar, però sí sé per què vull ser professor: perquè des de sempre m’han agradat els nens i de fet abans feia classes particulars i sempre m’he sentit a gust explicant.

Per què vas estudiar mecànica?

Com he dit abans, he estudiat mecànica perquè em sento a gust i m’agrada molt aquesta professió.

Vols ser professor/a? Per què?

Sí, perquè m’agrada ensenyar a la gent.

Per què justament professor/a de tecnologia?

Amb la carrera que he escollit jo  (enginyeria mecànica) podia escollir entre quatre especialitats: matemàtiques, física, química i tecnologia. Vaig escollir la que m’agrada més, que és tecnologia.

En quin moment vas decidir ser professor/a?

Com he dit abans, jo treballava amb 22 anys i va arribar un punt on em sentia ja cansat i  un estiu vaig decidir que volia ser professor.

T’agradaria treballar en aquest institut ( Severo Ochoa)?

Sí que m’agradaria. Hi estic molt a gust, la gent és bastant amable.

On vols treballar?

Sóc de la Garrotxa, una comarca de Girona,  i a mi m’agradaria treballar allà, en l’ institut on vaig estudiar, es diu La Garrotxa.

En  quin curs preferiries treballar?

No et sabria dir perquè només he fet de professor a 1r  i  4t d’ESO.

Recordes algun professor/a que hagis tingut i que t’hagi marcat? Parles amb ell/a?

Sí, i encara parlo amb ell. Moltes vegades comento les seves fotografies al Facebook i ell també ho fa amb les meves.

En la teva passada fase d’estudiant vas tenir algun professor/a que no t’hagi agradat i que t’hagi pres les ganes de ser professor? Parles amb ell/a?

He tingut moments que no m’ ha agradat algun professor.

Si ara arribessis a ser  professor/a quin mètode utilitzaries per ensenyar als teus alumnes? Per què?

Depèn dels alumnes que tingui, però la veritat és que explicaria i intentaria que ells sortissin a la pissarra.

En algun moment vas arribar a pensar  que no series un bon professor? Quan?Per què?

Com he dit abans encara no sóc professor.

És difícil arribar a ser professor? Què has de fer?

Només hi ha una clau:  és fer el que t’agrada.