Natàlia Espinar i Maria Fernández 

1r B ESO

L’alumnat de primer d’ESO ha fet un petit projecte a la matèria de Música sobre el so i els nivells de  contaminació acústica que hi ha a l’institut.

Ara us explicarem com hem fet el projecte i els resultats.

Abans de començar us hem de dir què és la contaminació acústica:

És l’excés  de so a una zona determinada i que segons la intensitat pot provocar diferents tipus de problemes a les persones.

Sonòmetre per mesurar el soroll

El so, en aquest cas, el vam mesurar amb un sonòmetre que ens indicava els decibels que hi havia a les  zones de l’institut. Aquesta activitat la vam fer  a l’hora de música, baixant en parelles a diferents hores, dies i llocs per tal de mesurar els nivells de soroll.  

 

Hem de parar atenció al color vermell, que significa que passa dels 55 decibels, que és el límit que  diu l’ OMS (Organització Mundial de la Salud) que no és aconsellable superar.  El color taronja vol dir que estem al límit o passem una mica i el verd que està dins del límits acceptables.

Un ambient amb soroll fa que el cervell necessiti més esforç per entendre i estar atent, es veu afectada la nostra oïda, ens posa més nerviosos i inclús podem tenir problemes intestinals o al cap.

 

 

 

A la graella indica els pisos (en vertical), les hores (en horitzontal), els decibels i els graus de soroll expressats en colors.

Estudi sobre contaminació acústica a l’institut

En els llocs que més es veu afectada la nostra oïda és en la planta 3, el bar, el pati i l’entrada de l’institut.

És un problema greu que tenim a l’institut i no li fem massa cas.

Nosaltres, per solucionar aquest problema, hem pensat en vàries idees com per exemple: insonoritzar les aules, no cridar tant, tancar les portes o no fer tants canvis de classe.

Ha estat un projecte divertit i ens hem conscienciat de la contaminació acústica a l’institut

Gràcies.