Natàlia Espinar i Maria Fernández
1r B ESO
L’alumnat de primer d’ESO ha fet un petit projecte a la matèria de Música sobre el so i els nivells de contaminació acústica que hi ha a l’institut.
Ara us explicarem com hem fet el projecte i els resultats.
Abans de començar us hem de dir què és la contaminació acústica:
És l’excés de so a una zona determinada i que segons la intensitat pot provocar diferents tipus de problemes a les persones.
Sonòmetre per mesurar el soroll
El so, en aquest cas, el vam mesurar amb un sonòmetre que ens indicava els decibels que hi havia a les zones de l’institut. Aquesta activitat la vam fer a l’hora de música, baixant en parelles a diferents hores, dies i llocs per tal de mesurar els nivells de soroll.
Hem de parar atenció al color vermell, que significa que passa dels 55 decibels, que és el límit que diu l’ OMS (Organització Mundial de la Salud) que no és aconsellable superar. El color taronja vol dir que estem al límit o passem una mica i el verd que està dins del límits acceptables.
Un ambient amb soroll fa que el cervell necessiti més esforç per entendre i estar atent, es veu afectada la nostra oïda, ens posa més nerviosos i inclús podem tenir problemes intestinals o al cap.
A la graella indica els pisos (en vertical), les hores (en horitzontal), els decibels i els graus de soroll expressats en colors.
Estudi sobre contaminació acústica a l’institut
En els llocs que més es veu afectada la nostra oïda és en la planta 3, el bar, el pati i l’entrada de l’institut.
És un problema greu que tenim a l’institut i no li fem massa cas.
Nosaltres, per solucionar aquest problema, hem pensat en vàries idees com per exemple: insonoritzar les aules, no cridar tant, tancar les portes o no fer tants canvis de classe.
Ha estat un projecte divertit i ens hem conscienciat de la contaminació acústica a l’institut
Gràcies.
Els comentaris estan tancats.