Arriben les CCBB

Els propers dies 7 i 8 de maig els alumnes de sisè passaran les proves d’avaluació de les Competències Bàsiques. A l’espai de treball de sisè tenen penjat un Post amb diferents proves d’anys anteriors, per tal que vagin repassant les competències treballades al llarg del Cicle Superior.

Aquí teniu els criteris d’avaluació per tenir més idea de què demanen i com avaluen aquestes proves.

Criteris d’avaluació

Competència comunicativa lingüística

Comprensió lectora
S’avaluen:
-la interpretació del text
-l’organització de la informació
-la reflexió sobre el text
Expressió escrita
S’avaluen:
-la competència discursiva (l’ordre en l’exposició de les idees, la coherència i cohesió del discurs i l’adequació del registre a la situació comunicativa;
-la competència lingüística (el coneixement del lèxic, l’ortografia i les estructures morfosintàctiques bàsiques de la llengua);
-els aspectes formals (la presentació i la grafia).

Les preguntes amb què s’avaluen les capacitats de comprensió lectora es valoren amb 0 i 1 punts. La competència discursiva i lingüística es valoren entre 0 i 4 punts; els aspectes formals, amb 0 o 1 punt.

Competència matemàtica

Nombres i operacions
S’avaluen:
-la comprensió dels nombres i les diferents formes de representar-los;
-la interpretació del significat de les operacions;
-l’agilitat en el càlcul i la capacitat de fer estimacions raonables.
Relacions i canvi
S’avaluen:
-la comprensió i l’anàlisi de patrons i relacions;
-l’ús de models per represnetar les relacions;
-la utilització de models matemàtics per representar i comprendre relacions quantitatives.
Espai, forma i mesura
S’avaluen:
-l’anàlisi de les característiques i propietats de les figures geomètriques;
-la utilització de la visualització i de models geomètrics per resoldre problemes;
-la comprensió de les magnituds mesurables i de les unitats;
-l’aplicació de tècniques i instruments per mesurar.
Estadística i atzar (només a ESO)
S’avaluen:
-l’obtenció de conclusions i l’establiment de prediccions a partir de dades;
-la comprensió i l’aplicació de conceptes bàsics d’atzar.

Les respostes tancades es valoren amb O i 1 punts. Les respostes obertes es valoren amb 0, 1 i 2 punts.

Més informació sobre les proves al Web del Departament.

Les tutores

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *