30 de març

Hola famílies!!!

Aquí teniu els missatges nous que han arribat:

En Blai Pedret de 5è B ens vol ensenyar un projecte sobre la recollida de brossa que estava fent abans del confinament i que seguirant fent quan s’acabi.

CLEANERS FOR FUTURE_ QUI SOM

L’Elsa de P3B i la seva família ens expliquen: “Aquesta setmana hem fet moltes cosetes! Hem fet de jardineres (estem plantant maduixers), hem fet tatuatges al papa i la mama, hem cantat i ballat sota la pluja i també hem pintat una capseta amb una lluna dins, tal i com ena va proposar la Glòria! Petons a totes les llunes i a la Glòria i Txell!! “

La Cloe  de P3 ens explica: “Seguim fent moltes coses! Mates, observem la natura, pintem la pasta de sal, ens maquillem la cara, entre d’altres coses més!!! Petonsss voladors sols!!!”

L’Alma de la classe de les Lllunes li envia un missatge a la Glòria i a la Txell: “Hola Glòria, t’envio molts petons voladors!!! Ja he fet la lluna i li he posat estrelles de plastilina, dels meus colors preferits. Una capsa decorada de lletres i estrelles de brilli – brilli que saps que m’agrada molt!!! T’estimo molt i et trobo a faltar!! Txell! m’agrada molt cantar amb tu! T’estimo molt!”

En Kilian Alba ens envia unes fotos d’una sessió de pintacares que van fer a casa i un dibuix que va fer pel dia del pare i de l’avi.

Avui l’Àfrica de la classe de les Llunes s’ha posat molt contenta al descobrir que la capseta que preparava era per recordar els seus companys cada dia. Us troba molt a faltar! Petons voladors per tots!

La Mariona, la mare d’en Gerard i en Martí, ens ha fet arribar aquest escrit perquè reflexiu sobre aquests dies:

Per a tots els pares i totes les mares amb nens i nenes en edat escolar:

Igual us ha donat per crear un horari estricte per als deures o simplement us esteu atabalant amb les tasques. Teníeu l’esperança de fer tota la feina de l’escola a part d’un munt d’activitats, manualitats i experiments. Els heu tret tota tecnologia fins que completin tot! Però la realitat és aquesta:

Els nostres fills estan igual d’espantats i preocupats que nosaltres. Senten tots els comentaris, veuen les notícies i noten la nostra ansietat.

Mai han viscut res així i la idea de no tenir escola i estar de vacances s’ha convertit en la realitat d’estar atrapats a casa sense poder veure els seus amics.

Segons passin els dies notareu un augment en problemes de comportament. Pot ser ansietat, enuig o ràbia cap al fet de no poder fer les coses normals. Veureu més enrabiades i comportaments negatius. Això és normal i esperat en aquests temps excepcionals.

El que necessiten els nostres fills ara mateix és sentir abraçats i estimats. Això pot significar que heu de trencar aquest horari perfecte i donar-los molt afecte. Podeu jugar, pintar, jugar a jocs de taula, veure pel · lícules, fer visites virtuals a museus. Comenceu junts a llegir un llibre o simplement espaxurreu-vos sota les mantes i no feu res!
Cal saber aburrir-se

No us preocupeu que es quedin enrere al cole. Tots els nens estan en la mateixa situació i no passarà res. Quan es torni a l’escola es posaran tots a el dia. No discutiu amb els vostres fills perquè no volen fer la tasca de mates, no els crideu per no voler seguir l’horari.

Si us podeu quedar amb una cosa que sigui això:
Quan acabi aquesta situació, la salut mental dels nostres fills serà més important que les seves capacitats acadèmiques i com s’han sentit durant aquest temps es quedarà amb ells, molt més temps que la memòria dels deures que van fer.

Manteniu això en ment cada moment de cada dia.❤