EINES 2.0 D’AUDIO

Com ja hem vist hi ha espais que en què el so el podem tenir integrat en l’aplicació (com el glogster) però molts d’altres -la gran majoria- necessitem d’una eina que ens permeti allotjar-hi els arxius audio que ens interessin, així com un espai on trobar aquests arxius.

En el Wiki Utilitza eficaçment eines d’audio i vídeo a l’escola se’ns presenten diferents eines per tractar l’àudio, gravar i penjar-lo. Són aquestes:

“Algunes eines 2.0 per buscar i allotjar àudio. (online)

Altres eines 2.0 relacionades amb l’àudio:

Eines per gravar i editar àudio (offline) Audacity (open sourcehttp://audacity.sourceforge.net/?lang=

ESPAIS D’ALLOTJAMENT

• GOEAR : El més conegut i utilitzat com espai d’allotjament, que ens ofereix un àmplia biblioteca d’audios, que pots enllaçar i “incrustar” en el teu blog, permet parar, avançar i tornar a començar. El gran problema que té el goear és el tema de la PUBLICITAT que apareix només començar la pista d’àudio i que has d’escoltar per poder arribar a la cançó.
  • PODERATO: permet crear-te un usuari i pujar-te les pistes d’audio (cançons) que tu vols. També hi ha una base de dades i pots “incrustar” els àudios al blog, però de forma que sempre has de començar la cançó per escoltar-la, no hi ha la possiblitat de pausa. Avantatge: no té publicitat.

A vegades volem penjar un arxiu que tenim a l’ordinador, per exemple, una cançó però aquesta ens trobem que està en format wav (els arxius de so). Com fer-ho per passar-ho a mp3? Per això podem:

• Fer servir l’audacity si el tenim instal·lat, obrir l’arxiu i exportar-lo a mp3.
  • Fer el canvi d’extensió amb una eina 2.0. Busquem a la xarxa convertidor audio i en trobarem un llistat. Per exemple Softonic ens en dóna un llistat.

Exemple: http://free-mp3-wma-converter.softonic.com/descargar   i ho podem provar amb qualsevol arxiu (sigui d’un CD o de l’ordinador).

WEBGRAFIA: