Activitat núm 3 [optatiu]
El racó de Parlar
Amb els nens i nenes de P5 A hem preparat una noticia sobre la sortida a les Colònies:
PARES I MARES!!
Aquí teniu el recull de fotografies de les colònies! Ja veureu que bé que ens ho vam passar a la granja! Vam tocar conills, cavalls, ovelles i la vaca Carlota, vam fer un joc de nit molt “guai”, vam passejar en carro…i moltes altres coses! I també vam menjar súper bé, les cuineres ens van cuidar moltíssim! Esperem que un agradi!

Activitat núm 2
El racó del Poema recitat
Poema: Ara ve Nadal de l’autora Lola Casas [00:51]
ARA VE NADAL!!
Nadal de polsim d’estrella estrella de cara d’argent, argent de nit estelada d’un cel de lluna creixent, Nadal d’arboç de pessebre, pessebre de suro i paper, paper de seda pintada d’aquell color tan lleuger. Nadal d’agulles de gebre, gebre de neula i torró, torró d’ametlla ensucrada que ens portarà al vell tió. autora: LOLA CASAS
Activitat núm 1
Racó de la Frase
[1r El mestre o la mestra escriu, sol, noms a la pissarra.2n Els nens i les nenes dicten al mestre o a la mestra noms. 3r Els nens i les nenes escriuen sols.]Cal valorar molt qualsevol intent d’escriptura per part de l’infant. Això ens permetrà conèixer en quina etapa es troba i ajudar-lo a avançar. Partint de la informació obtinguda amb les lletres del seu nom propi i amb les dels companys i companyes, els nens i les nenes de P5 són capaços de començar a escriure paraules a la pissarra. Aprofitant que els 5 anys els nens i les nenes ja saben que cada cosa té un nom i que es pot escriure combinant les lletres que ja coneixen. En aquest punt, el mestre o la mestra motivarà i animarà per tal de que comencin a escriure i a llegir els noms de les coses. Tindrem el model de cada lletra penjat a la paret o en un lloc visible que els pugui servir de referència en cas de dubte, és una estratègia que funciona. Que es treballin els noms, és important que aquests siguin curts i llargs. Això els ajudarà a l’hora d’escriure: un nom llarg ha de tenir més lletres que un nom curt. També els podem ajudar a adonar-se que els objectes diferents tenen noms diferents i que, per tant, han de vigilar quines lletres fan servir.
És interessant fer moltes activitats col·lectives a la pissarra:
Una d’aquestes seria- 1r El mestre o la mestra escriu, sol, noms a la pissarra.2n Els nens i les nenes dicten al mestre o a la mestra noms. 3r Els nens i les nenes escriuen sols.