Tasques Mòdul3

 

Activitat núm 3 [optatiu]

El racó de Parlar

Amb els nens i nenes de P5 A hem preparat una noticia sobre la sortida a les Colònies:

PARES I MARES!!
Aquí teniu el recull de fotografies de les colònies! Ja veureu que bé que ens ho vam passar a la granja! Vam tocar conills, cavalls, ovelles i la vaca Carlota, vam fer un joc de nit molt “guai”, vam passejar en carro…i moltes altres coses! I també vam menjar súper bé, les cuineres ens van cuidar moltíssim! Esperem que un agradi!

P5                                                                     Aquesta és la portada de l’àlbum penjat al bloc

dibuix nens [conill]

Aquest és el dibuix d’un conill
 

Activitat núm 2

El racó del Poema recitat

Poema: Ara ve Nadal de l’autora Lola Casas [00:51]

ARA VE NADAL!!

Nadal de polsim d’estrella
estrella de cara d’argent,
argent de nit estelada
d’un cel de lluna creixent,
 
Nadal d’arboç de pessebre,
pessebre de suro i paper,
paper de seda pintada
d’aquell color tan lleuger.
 
Nadal d’agulles de gebre,
gebre de neula i torró,
torró d’ametlla ensucrada
que ens portarà al vell tió.
 
autora: LOLA CASAS
 

 

Activitat núm 1

Racó de la Frase

[1r El mestre o la mestra escriu, sol, noms a la pissarra.2n Els nens i les nenes dicten al mestre o a la mestra noms. 3r Els nens i les nenes escriuen sols.]

Cal valorar molt qualsevol intent d’escriptura per part de l’infant. Això ens permetrà conèixer en quina etapa es troba i ajudar-lo a avançar.       Partint de la informació obtinguda amb les lletres del seu nom propi i amb les dels companys i companyes, els nens i les nenes de P5 són capaços de començar a escriure paraules a la pissarra. Aprofitant que els 5 anys els nens i les nenes ja saben que cada cosa té un nom i que es pot escriure combinant les lletres que ja coneixen. En aquest punt, el mestre o la mestra motivarà i animarà per tal de que comencin a escriure i a llegir els noms de les coses.  Tindrem el model de cada lletra penjat a la paret o en un lloc visible que els pugui servir de referència en cas de dubte,  és una estratègia que funciona.  Que es treballin els noms, és important que aquests siguin curts i llargs. Això els ajudarà a l’hora d’escriure: un nom llarg ha de tenir més lletres que un nom curt. També els podem ajudar a adonar-se que els objectes diferents tenen noms diferents i que, per tant, han de vigilar quines lletres fan servir.

És interessant fer moltes activitats col·lectives a la pissarra:

Una d’aquestes seria- 1r El mestre o la mestra escriu, sol, noms a la pissarra.2n Els nens i les nenes dicten al mestre o a la mestra noms. 3r Els nens i les nenes escriuen sols.

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *