En l’aprenentatge cooperatiu, tenim un context intencionat, significatiu i autèntic en què els infants poden afinar les seves habilitats. (Lilian Katz)
Aquest tercer trimestre a P5 hem posat en marxa dos projectes molt engrescadors. Hem basat el treball en projectes partint dels interessos dels infants. L’objectiu és aconseguir un aprenentatge significatiu a través de l’experimentació, la manipulació, la comunicació i la posterior reflexió entre tots i totes. D’aquesta manera treballem de forma interdisciplinar al voltant d’un tema concret.
PROJECTE DE L’AIGUA
A la classe de les Balenes els infants van proposar diferents temes i, mitjançant una votació, van decidir triar l’aigua com a tema més motivador. Vam partir dels seus coneixements previs per posteriorment fer diverses propostes com: treballar els estats de l’aigua, el cicle de l’aigua, la flotació, la dissolució, etc. També hem portat a terme diferents experiments, activitats matemàtiques, de lectoescriptura, de plàstica i jocs motrius relacionats amb aquesta temàtica.
PROJECTE DE LES PLANTES
La classe dels Dofins hem treballat el projecte de Les Plantes a partir de la pregunta Què necessita una llavor per germinar? Per portar a bon terme aquesta tasca hem fet servir l’observació, però també l’acció; el que diríem “tocar-ho” amb les nostres mans (hands on). Per tant, hem fet una sèrie de tasques: des de l’observació de l’interior d’una mongeta, així com veure el creixement de plantes diverses (mongetera, llenties, tomaquera o patatera). Al mateix temps hem après els seus noms i a diferenciar els trets peculiars de diferents plantes. Tanmateix no ens hem quedat en la mera observació; també hem portat a terme tasques de plantació de llavors i de plantes de planter.
L’objectiu del nostre projecte ha sigut, en primer lloc, l’aprenentatge de la funció d’aquests éssers vius del medi natural i de les seves condicions de vida. En segon lloc, i no menys rellevant, hem après a respectar, gaudir i estimar la natura.
● Galeria d’imatges: projecte