APADRINAMENT LECTOR
Descripció de l’activitat:Els i les alumnes més experts (amb un nivell de competència lectora superior) fan de padrins i padrines lectors/es als alumnes més novells.
Objectius de l’activitat:
Procediment de l’activitat: És una activitat que es realitza una periodicitat determinada. Necessita una organització prèvia: establir les parelles seguint uns criteris determinats, organitzar els horaris, decidir les lectures i els objectius que es pretenen, fer la presentació de l’activitat als alumnes, modelització de l’activitat amb els alumnes padrins,… Abans d’iniciar-se, tant els padrins com els fillols signen un contracte en el que adquireixen un seguit de compromisos. Prèviament a la sessió conjunta de lectura, els alumnes padrins realitzaran una sessió de preparació de la lectura. En acabar cada sessió conjunta, hi ha un seguiment de l’activitat mitjançant un carnet de lector, en el qual els padrins escriuen les anotacions positives del procés lector del seu corresponent fillol. En acabar el curs es fa una valoració de l’activitat que s’inclou en la Memòria del centre. Aspectes que es potencien en l’activitat:
|