Apadrinament lector

APADRINAMENT LECTOR

 

Descripció de l’activitat:Els i les alumnes més experts (amb un nivell de competència lectora superior) fan de padrins i padrines lectors/es als alumnes més novells.

 

Objectius de l’activitat:

  • – Millorar i motivar el nivell lector dels alumnes
  • – Guiar en l’activitat lectora d’uns alumnes més experts a alumnes en procés d’aprenentatge
  • – Establir relacions de coneixement mutu entre alumnes de diferents nivells

Procediment de l’activitat:

És una activitat que es realitza una periodicitat determinada. Necessita una organització prèvia: establir les parelles seguint uns criteris determinats, organitzar els horaris, decidir les lectures i els objectius que es pretenen, fer la presentació de l’activitat als alumnes, modelització de l’activitat amb els alumnes padrins,…

Abans d’iniciar-se, tant els padrins com els fillols signen un contracte en el que adquireixen un seguit de compromisos.

Prèviament a la sessió conjunta de lectura, els alumnes padrins realitzaran una sessió de preparació de la lectura.

En acabar  cada sessió conjunta, hi ha un seguiment de l’activitat mitjançant un carnet de lector, en el qual els padrins escriuen les anotacions positives del procés lector del seu corresponent fillol.

En acabar el curs es fa una valoració de l’activitat que s’inclou en la Memòria del centre.

Aspectes que es potencien en l’activitat:

  • – Responsabilitat i compromís
  • – Diversitat
  • – Autoestima i convivència
  • – Motivació
  • – Rigor en l’ús de la llengua catalana

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *