- Realitzen pràctiques amb més varietat d’equips (maquinari) que els disponibles en els laboratoris de les classes de:
- desmuntatge
- revisió
- muntatge
- inventariat
- Instal·len, comparen i seleccionen el sistema operatiu i programari més adequat: es prioritza el programari lliure per:
- evitar restriccions de llicències
- retrocompatibilitat.
- No són un exercici més de classe amb un escenari simulat, són equips que han de funcionar en un lloc de treball real.
Per les escoles receptores
- Disposen de més equips, si pot ser almenys un per aula, fins i tot en el cicle d’infantil.
- Aquests equips estan actualitzats i són eficients.
- Mestres i alumnat coneixen noves eines TIC per a l’aula i educació.
Per l’entorn
- Cohesiona diversos centres de la zona amb l’ús de l’ordinador com a nexe d’unió.
- Reutilització, es dóna “nova vida” a la gairebé ferralla en lloc d’augmentar els residus electrònics.
- En l’institut anualment es renoven desenes d’ordinadors.
- Els més vells s’emmagatzemaven per a pràctiques i com a reserva en el magatzem però cada any ha anat creixent l’ocupació.
- Forma part d’Escola Verda i Innova FP.
Reutilització d'ordinadors