En les escoles públiques, els centres públics d’educació especial, en els instituts, en les escoles oficials d’idiomes, en les escoles d’arts plàstiques i disseny i també en els centres i aules de formació d’adults amb 10 o més professors/es de plantilla; el director o la directora ha de designar un/a coordinador/a de prevenció de riscos laborals.
Correspon al coordinador o a la coordinadora de prevenció de riscos laborals promoure i coordinar les actuacions en matèria de salut i seguretat en el centre.
Les funcions que té són les següents:
– Coordinar les actuacions en matèria de seguretat i salut, així com la promoció i el foment de l’interès i la cooperació de les persones treballadores en l’acció preventiva, d’acord amb les orientacions del servei i de les seccions de prevenció de riscos laborals i les instruccions del director o de la directora del centre.
– Col·laborar amb el director o directora del centre en l’elaboració del pla d’emergència; i també en la implantació, planificació i la realització de simulacres.
– Revisar periòdicament el pla d’emergència per assegurar-ne l’adequació a les persones, els telèfons i l’estructura.
– Revisar periòdicament la senyalització del centre amb la finalitat d’assegurar-ne l’adequació i la funcionalitat.
– Revisar periòdicament els equips contra incendis, com a actuació complementària a les revisions oficials.
– Promoure i fer el seguiment d’actuacions d’ordre i neteja.
– Donar suport al director o directora del centre per formalitzar i trametre, als Serveis Territorials, el “Full de notificació d’accident, incident laboral o malaltia professional”.
– Donar suport al director o directora del centre per formalitzar la coordinació de l’activitat empresarial.
– Col·laborar amb el personal tècnic del Servei de Prevenció de Riscos Laborals en la investigació d’accidents que es produeixin en el centre.
– Promoure i potenciar la formació de les persones treballadores del centre en aquest àmbit.
– Col·laborar amb el personal tècnic del Servei de Prevenció de riscos laborals en l’avaluació i el control dels riscos generats i específics del centre.
– Col·laborar amb el professorat en els etapes educatives que escaigui, per desenvolupar, dins el currículum de l’alumne, continguts de prevenció de riscos.
A més, les seccions de prevenció de riscos laborals dels Serveis Territorials organitzen periòdicament sessions informatives adreçades al coordinador o a la coordinadora de prevenció de riscos laborals per tractar aspectes rellevants de la gestió de la prevenció de riscos laborals en els centres.