A sota us adjunte l’aportació al debat La competència digital de l’alumnat:

Font: http://www.eskola20.euskadi.eus/image/journal/article?img_id=1917673&t=1355207299863
Bon dia,
Continuant amb les idees plantejades per Sheila al fil Autonomia 2.0, jo també soc més proper a la segona opció què se’ns planteja al debat:
“[…] encara que sàpiguen molt sobre algunes aplicacions concretes, no tenen recursos per a aprofitar els avantatges d’Internet per al seu aprenentatge ni coneixen les conseqüències de les seves accions a la xarxa, i per això cal que la competència digital formi part del currículum[…]”.
I per ampliar el debat un parell de fragments, de Nadius digitals: del mite a la realitat de Ferran Adell i de Els nadius digitals són competents digitals? del bloc En clau de TIC de la UOC.
“[…] Els nadius digitals tenen facilitat per a la comprensió del funcionament bàsic dels dispositius i el programari, però tenen les mateixes dificultats que les generacions anteriors per entendre el funcionament de l’ecosistema social. Cal que algú els faciliti els recursos necessaris per entendre el marc digital en el qual es desenvolupa la societat actual. Si som capaços de fer-ho, de tal manera que els processos de comprensió es donin en un context apte per a la creació de mapes mentals propis, aconseguirem, de retruc, ciutadans més crítics i implicats en l’esdevenir de la societat. […]”
“[…] Caldria diferenciar el que són els usos més habituals o quotidians, i el que són les habilitats i capacitats digitals als actuals entorns laborals i de participació, essent aquí on es on demostren més mancances.
Tanmateix, és important assenyalar la manca de consciència d’aquesta generació per detectar les seves pròpies esquerdes i necessitats digitals en quan a capacitats i competències, sobreestimant els seus coneixements, on, segons un estudi realitzat a Àustria al 2014, aquest problema afecta especialment als més joves, de 15 a 29 anys[…].”
Si volem trobar-nos envoltats de persones crítiques en la societat, hem de partir de la seva predisposició per a l’ús de recursos i dispositius digitals, per arribar a crear contextos i relacions on integrar aquestes predisposicions. Però sempre portant-les més enllà. Plantejant altres utilitats més enllà de l’oci i oferint nous reptes i reflectint les implicacions i conseqüències de les utilitats.
Salutacions
Màrius
Alex
Hola marius soc Alex de 1r B l’any passat al Montserrat Roig .
Veig que t’estas interesant pel mon informatic i xarxa social
Alex
Et trobem a faltar i ho tinc q escriure tot, no puc fer res a ordinador
Ens vindras a visitar oi??
Salutacions
Alex
Màrius
Home, fer servir paper i boli de quan en quan també va be, no?
En quan tinga algun forat aniré a fer-vos una visita…
Salutacions
Màrius
Hola Àlex, com va pel Montse…?
Ja fa un temps que m’interessa això del món informàtic. Ara toca reflexionar-hi una mica 😉