Bones pràctiques empresarials (V)

No venguis si no cobres.
Davant de perspectiva de no cobrar és millor fer una foguera i cremar l’import de la venda que vendre. Li sortirà més barat perquè no haurà de pagar també al proveïdor, els costos d’administració, facturació, recobrament o logística. No tanqui una venda sense assegurar el cobrament.

Quant a grigol

El meu nom és Guillem Rigol i treballo a La Salle Manlleu com a professor de cicles formatius al Grau de tècnic superior d'administració de sistemes informàtics en xarxa i de tècnic de sistemes microinformàtics i xarxes. Més info sobre el meu currículum a www.linkedin.com/in/guillemrigol
Aquest article ha estat publicat en Bones pràctiques empresarials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Bones pràctiques empresarials (V)

  1. A. Codina diu:

    Aquest consell està molt bé, però no sempre és tant fàcil saber quin serà el client/s que poden esdevenir morós/os en un moment donat.Moltes vegades l’empresari es veu forçat a fer una venda que no veu del tot clara,per seguir la roda del cicle d’explotació. Evidentment però, sempre que tingui les eines per determinar que no cobrarà del client, haurà de prendre dues mesures:

    a) Exigir un cobrament anticipat o a l’entrega de gènere.
    b) No vendre i buscar nous clients fiables.

    a.Codina

  2. Montse Ginesta diu:

    Una altre mesura pot ser exigir una pòlissa d’assegurança, una pòlissa de crèdit i caució.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *