Ara que resten pocs dies per començar les classes, i que els alumnes de Segon de Grau Superior d’Administració i Finances començaran a treballar en el crèdit de Projecte Empresarial, he cregut convenient començar a recollir experiències empresarials i noves iniciatives de negoci.
Avui parlem del negoci social i de la contribució de Muhammad Yunus i del concepte de negoci social.
El 1976, malgrat l’enorme resistència i dels nombrosos rebutjos de les entitats bancàries de Bangla Desh, Muhammad Yunus va aconseguir fundar el Grameen Banc (banc rural), que el 1983 va obtenir la qualitat de banc autònom.
Aquest “banc de pobres” ha beneficiat a tres milions i mig de persones, propietàries elles mateixes del banc, en la seva major part dones, que reunides en grups de cinc o més, solidàries i responsables, aconsegueixen reemborsar 9 de cada 10 dels seus petits préstecs en contra de l’esperat.
“Quan una dona aconsegueix rendiments per la seva activitat,
els que es beneficien en primer lloc són els seus propis fills”
Gràcies al seu èxit, el Grameen Banc, el model del qual és seguit en tots els continents, aplica una política econòmica i social encaminada a la construcció de l’hàbitat rural i d’escoles. La idea que difon actualment en el seu llibre “el negoci social” és justament la de promocionar i donar crèdit a joves emprenedors amb idees de negoci que sigui rentables i que alhora atenguin a les necessitats socials de l’entorn.
Tot plegat sota el convenciment que les empreses socials són un poderós motor per atendre les necessitats de les comunitats vulnerables i de baixos ingressos, mitjançant el lliurament de béns i serveis essencials que contribueixen a millorar les vides d’aquestes comunitats i a sortir de la pobresa.
Pot ser una bona idea encaminar els vostre projectes cap a un negoci social. Alguna idea?
G.Rigol
Aquesta informació s’ha redactat en base a escrits de Viquipèdia i Acc1o.
Reportatge a Solidaris de Catalunya Radio
Graemeen Foundation





